اخبار
کد خبر : 7651 ۱۳۹۸/۰۲/۱۴   ۱۹:۴۷:۴۶

در مراسم تجلیل از قضات برجسته استان عنوان شد؛
ضرورت رعایت حقوق شهروندی توسط قضات استان/ مسئولان از انحرافات به دور باشند

 

با حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و رئیس کل دادگستری استان از قضات برجسته در سالن ولایت دادگستری کل تجلیل به عمل آمد.

به گزارش نای قلم، امام جمعه ارومیه و نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با بیان سخنانی گفت: من همیشه در جمع مسئولان نکاتی را به خودم و آنها گوشزد می کنم تا یادآوری شود از انحرافات به دور باشیم و آن ذکر و یاد خداوند است لذا همیشه باید ذهن و فکر ما به یاد خداوند باشد تا از خطاها دور باشیم .

حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی افزود: قضاوت کار بسیار سختی است و اگر انسان بتواند کارش را به درستی انجام بدهد دارای عجز و پاداش بسیاری در نزد خداوند خواهد بود.

امام جمعه ارومیه افزود: قضات نباید خداوند را فراموش کنند و همیشه باید فکر کنند که در محضر او هستند تا از وسوسه های شیطان در امان بمانند و اگر این نکته که خداوند در تمامی لحضات در کنار ماست و رفتار و کردار ما را کنترل می کند و آنها را فرشتگان ثبت می کنند را باور داشته باشند هیچ وقت دچار اشتباه نمی شوند.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی اظهار داشت: درست قضاوت کردن در نزد خداوند دارای پاداش بسیاری است و شما قضات در جایگاهی هستید که می توانید حق مظلوم را از ظالم بگیرید و اگر از روی بی دقتی به کسی ظلمی کنید و حق مظلوم را از ظالم نگیرید آه مظلوم سریعاً به خداوند خواهد رسید و بدانید آه مظلوم در نزد خداوند بی جواب نمی ماند پس بسیار مراقب خودتان باشید.

وی در پایان سخنان خود گفت: گرچه من از این موضوع هم خبر دارم که حجم کاری شما بسیار است ولی این کار بقدری در نزد خداوند پاداش دارد که ارزش این همه سختی را دارد.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی هم گفت: حقوق شهروندی باید توسط کارکنان دستگاه قضایی به ویژه قضات رعایت شود.

علی اکبر گروسی به قضات توصیه کرد به مردم و مراجعان در خصوص روند رسیدگی، توضیحات لازم را بدهید، اخلاق مدار باشید، به آنها احترام بگذارید و حرف های مردم را گوش کنید اگر هم مشکلی در پرونده بود آنها را راهنمایی کنید تا دچار سردرگمی نشوند و اطمینان مردم را حفظ کنید اگر چنین عمل کنید حتی اگر به ضرر یک شخص هم رأی صادر کنید آنها رأی را قبول خواهند کرد و راضی خواهند بود.

این مقام ارشد قضایی در استان از قضات خواست بر حوزه های مدیریتی خود نظارت کافی داشته باشند تا مشکلی پیش نیاید و از هر اتفاقی که به دستگاه قضائی ضربه بزند دوری کنند و اگر لازم شد اقدامی را انجام دهند به موقع آن را انجام دهند.

وی با اشاره به منشور کاری قوه قضائیه که متأثر از نامه امام علی (ع) به مالک اشتر است، اظهار داشت: تشویقات امروز برای دستگاه قضائی استان باعث افتخار است و این آمار حکایت از سلامت دستگاه قضائی استان را دارد که در این مراسم از60 درصد قضات استان به عنوان قضات برجسته تقدیر و قدردانی می شود.

وی افزود: تمام این قضات با توجه به تراکم کاری بسیار و شرایط سخت موجود انتخاب شدند و باید گفت که در ارزیابی های صورت گرفته برای انتخاب این افراد، استان دخیل نبوده و نظارت ها بر عملکرد قضات توسط حوزه ارزشیابی قضات و هیأت های بازرسی کننده از مرکز صورت گرفته و امروز از تمام همکاران که در این لیست اسامی آنها وجود دارد من به نوبه خودم قدردانی و تشکر می کنم.

رئیس کل دادگستری استان در ادامه سخنان خود با تأکید به اجرایی کردن مطالب بیان شده توسط رئیس قوه قضائیه، گفت: قضات ما باید پیگیر باشند و توصیه های مهم رئیس قوه قضائیه را در دستور کار خود قرار دهند و در ارتباط نزدیک با مردم باشند و در کاهش روند رسیدگی به پرونده ها و به نتیجه رسیدن پرونده تلاش و ایثار مجاهدانه کنند.

در پایان این مراسم به صورت نمادین از تعدادی از قضات برجسه با اهدای لوح تقدیر تشکر و قدردانی شد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا