اخبار
کد خبر : 7642 ۱۳۹۸/۰۲/۱۳   ۱۹:۲۲:۰۶

استاندار آذربایجان غربی:
اتفاقات خوبی در حوزه سرمایه گذاری در حال رخ دادن است

 

استاندار آذربایجان غربی گفت: اتفاقات خوبی در حوزه سرمایه گذاری در استان درحال رخ دادن است و این تنها با ایجاد فضای بانشاط وآرام برای سرمایه گذاران میسر می شود.

به گزارش نای قلم، محمدمهدی شهریاری در نشست کمیته بهبود بهره برداری از برق استان، اظهار داشت: توسعه استان تنها در گرو همدلی و وحدت است.

وی در ادامه سخنان خود با قدردانی از عملکرد و تلاش مجموعه شرکت توزیع برق استان، اضافه کرد: شرکت توزیع برق عملکرد قابل قبولی را در بین دستگاه های خدمات رسان از خود ارائه کرده است .

شهریاری با اشاره به شرایط خاص کشور تصریح کرد: با افتتاح نیروگاه ۴۰۰ مگاواتی، ظرفیت استان به یک هزار و 900 مگاوات می رسد و با این رقم، برای سال‌های آینده برای بخش‌های صنعتی و دیگر استان مشکلی نخواهیم داشت چه بسا امکان صادرات برق نیز در استان فراهم می شود.

استاندار آذربایجان‌غربی تصریح کرد: با افتتاح این نیروگاه، بخش عمده‌ای از مشکلات استان رفع و با توجه به مرزی بودن آذربایجان‌غربی، امکان صادرات به کشورهای همسایه نیز فراهم می‌شود.

وی همچنین خط رینک در حال احداث دور دریاچه ارومیه اشاره و اعلام کرد: فاز اول خط رینک در حال احداث دور دریاچه ارومیه تا پایان سال جاری به اتمام می رسد.

مدیر عامل شرکت توزیع برق آذربایجان‌غربی هم گفت: این نشست به صورت ماهانه با حضور مدیران برق استانی به منظور حل مسائل و بهبود روند بهره‌برداری، رصد شاخص های آماری، مقایسه با اسناد بالادستی اهداف عملیاتی سند استراتژیک و اخذ گزارشات لازم با هدف خدمات‌رسانی به مشترکان برگزار می‌شود

اکبر حسن‌بکلو افزود: خوشحالیم که در سال گذشته، آذربایجان‌غربی یکی از استان‌ها با بیشترین آمار صرفه‌جویی انرژی در حوزه اداری در کشور بود.

وی خاطرنشان کرد: تمام تلاش خود را برای همراهی با مجموعه استانداری و سیاست‌های دولت برای ارتقای شاخص‌های استان به ویژه در حوزه برق و انرژی انجام می دهیم و در این راستا از تمام مدیران، معاونان و روسای شهرستانی خواسته‌ایم برای این منظور تمام تلاششان را به کار گیرند.

نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی هم گفت: مواردی در حوزه برق استان وجود دارد که با تلاش این مجموعه و توجه مقام عالی استان باید پیگیری و حل شود.

نادر قاضی‌پور ادامه داد: یکی از این مشکلات تکمیل نشدن نیروگاه ۴۰۰مگاواتی رشکان ارومیه است که این مورد را از وزیر نیرو نیز پیگیری کرده‌ و اقدامات لازم انجام گرفته است .

وی اضافه کرد: دومین مورد درخواستی ما از وزیر نیرو، کابل کشی درون شهرهاست که اگر به صورت زمینی کشیده شود علاوه بر کاهش تلفات برق و انرژی، شاهد افزایش کیفی زیرساخت های استان خواهیم بود .

نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی افزود: بنا به اعلام وزارت نیرو، یک فاز نیروگاه ارومیه امسال و ۲ فاز دیگر سال آینده وارد مدار خواهدشد.

قاضی‌پور با انتقاد از برخی دستگاه‌های دولتی بابت عدم صرفه‌جویی در مصرف برق و اتلاف این انرژی گفت: با توجه به اسراف برخی ادارات و سازمان‌ها، با هماهنگی با جناب استاندار برق آن سازمان به مدت چند روز قطع شود تا شاهد اسراف نباشیم زیرا دولت برای تولید برق هزینه زیادی را متحمل می‌شود.

وی ادامه داد: اگر بتوانیم تنها ۱۰ درصد در مصرف برق صرفه‌جویی کنیم شاهد کاهش اتلاف انرژی و پایداری برق خواهیم بود و همه باید برای این شرایط دست‌به‌دست هم دهیم.

نماینده ارومیه در مجلس اضافه کرد: در مورد انشعابات غیرمجاز با دستور دادستان با آنها برخورد کنید تا شاهد بی‌قانونی نباشیم.

قاضی‌پور در ادامه با قدردانی از تلاش مسئولان و بالاخص استاندار آذربایجان‌غربی بابت مدیریت بارش‌های سیل‌آسای ابتدای امسال که کمترین خسارت به استان وارد شد، افزود: باید همه از شرکت توزیع برق به عنوان یکی از دستگاه‌های حساس و مهم حمایت کنیم زیرا برق به عنوان یک انرژی مهم محسوب می‌شود و تولید آن سخت وپرهزینه است .

قاضی‌پور همدلی، هماهنگی و وحدت را دلایل موفقیت نظام جمهوری اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: با همراهی وهمدلی تمام گروه‌ها می‌توانیم از این شرایط سخت عبور کنیم.

گفتنی است در این نشست، مدیران شرکت توزیع برق استان، معاونین شرکت و معاونین ستادی حضور داشتند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا