اخبار
کد خبر : 764 ۱۳۹۴/۰۷/۱۶   

مشکل کمبود پرستار رفع می شود

* به زودی در ارومیه رشته پرستاری در مقطع PhD دانشجو پذیرش می شود

رئیس برد پرستاری کشور در ارومیه گفت: براساس برنامه ریزی به عمل آمده مشکل کمبود پرستار رفع می شود.

به گزارش نای قلم، عباس عباس‌زاده امروز در مراسم یکصدمین سالگرد تاسیس رشته پرستاری ایران در ارومیه، اظهار کرد: در هیئت برد پرستاری کشور برنامه ویژه ای با عنوان توسعه آموزش پرستاری کشور در دست اجرا داریم که بحث تحول آموزش در پرستاری در مراحل آخر تدوین است که این برنامه به زودی از طرف معاونت آموزشی وزارت بهداشت اعلام می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه به زودی در ارومیه رشته پرستاری در مقطع PhD دانشجو پذیرش می شود، افزود: با توجه به مشکل کمبود پرستار در کشور باید این مقوله توسط دانشکده های پرستاری جبران شود.

عباس‌زاده خاطرنشان کرد: با توجه به درخواست دانشکده پرستاری و مامایی ارومیه در زمینه پذیرش دانشجو در مقطع دکترای تخصصی PHD، این موضوع در هیئت برد مورد بررسی قرار گرفته که بخشی از نواقص به دانشگاه علوم پزشکی ارومیه ابلاغ شده است.

به گفته وی در صورت رفع این موارد در نخستین جلسه هیئت برد نظر مثبت علوم را به شورای گسترش اعلام خواهیم کرد که به زودی و همزمان با یکصدمین سالگرد تاسیس رشته پرستاری در ایران شاهد جذب دانشجوی رشته پرستاری در مقطع دکترای تخصصی PHD خواهیم بود.

عباس‌زاده گفت: در حال حاضر یک هزار و 500 نفر عضو هیئت علمی در دانشکده ها در حال تربیت پرستاران این مرز و بوم هستند که جوابگوی نیاز کشور نیست لذا افزایش جذب هیئت علمی در اولویت کاری هیئت برد پرستاری کشور است.

نائب رئیس شورای عالی نظام پرستاری ادامه داد: با توجه به بررسی های انجام شده دانشکده پرستاری و مامایی ارومیه هم در بخش دولتی و هم دانشکده پرستاری و مامایی در بخش آزاد جز دانشکده های موفق در کشور ارزیابی شده است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا