اخبار
کد خبر : 7639 ۱۳۹۸/۰۲/۱۳   ۱۸:۰۳:۳۳

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه:
مسوولان، تخلفات افراد را از طریق مراجع قانونی پیگیری کنند

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: اگر مسئولان مدارکی مبنی بر تخلف افراد دارند به جای بداخلاقی و متهم کردن یکدیگر از طریق مراجع قانونی پیگیری کنند.

به گزارش نای قلم، حجت الاسلام و المسلمین سیدمهدی قریشی در خطبه های این هفته نماز جمعه ارومیه، اظهار داشت: مسوولان عالی رتبه از نهادینه کردن بداخلاقی ها در جامعه پرهیز کنند تا با بیان تهمت ها مروج بداخلاقی در جامعه نشوند، ضمن اینکه از آداب اسلامی است که نباید هرگز مومن را متهم کنیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی بر لزوم وجود اتحاد و همدلی در جامعه تاکید کرد و افزود: مسوولان باید با تعامل هم روش های خوب را در جامعه رواج دهند، حل مشکلات با اتحاد حل شدنی است نه با بداخلاقی و رفتار نادرست در جلسات رسمی.

امام جمعه ارومیه با تاکید به اینکه مدیران و مسئولان باید در جامعه اسلامی با نهادینه سازیِ روش و سیره تعامل حسنه، الگو و سرمشق مردم باشند، اضافه کرد: مردم به بزرگان خود نگاه می کنند و از آنها رفتار و ادب یاد می گیرند.

وی بر امنیت اخلاقی جامعه تاکید و تصریح کرد: در سال انتخابات مسوولان نباید امنیت اخلاقی جامعه برهم زنند و باید دقت لازم را در این زمینه داشته باشند.

امام جمعه ارومیه در ادامه سخنان خود گفت: مسئولان با همت بیشتر و تنظیم بازار و مردم با انصاف بیشتر و فروش ارزان کالا‌های اساسی زمینه روزه داری همه مردم را فراهم کنند.

وی با بیان اینکه مردم با حساسیت بیشتر و مواظبت بیشتر حرمت ماه مبارک رمضان را نگه دارند، متذکر شد: نباید بگذاریم دیگران نیز حرمت این ماه را خدشه دار کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی تصریح کرد: شایسته است مدیران بخش های دولتی و خصوصی و واحدهای صنعتی که شرایط سخت کار در آنها حاکم است برای بهره مندی مومنان از فیوضات ماه مبارک رمضان برخی امور را سهل بگیرند و مسئولان نیز در کنار بازاریان مومن، روزه داران را در این ماه مبارک همراهی کنند.

امام جمعه ارومیه ادامه داد: مردم و مسئولان باید در ماه مبارک رمضان، ماه مهمانی خدا برای گسترش بیش از پیش فضای معنوی در شهرها و روستاها و اجرای احکام این ماه مبارک از هیچ تلاشی دریغ نکنند و طوری رفتار کنند که این شور و شعف به فرهنگ تبدیل شود.

وی با انتقاد از غیبت مسئولان در مراسمات قرآنی ماه رمضان، اظهار کرد: حضور مسئولان در مراسمات دیگر و غیبت در جمع‌خوانی برای مردم قابل قبول نیست، مسئولان و بخصوص مدیران حتی اگر هرروز نتوانند در این مراسم حاضر شوند، حضور در حد توانشان باید انجام شود.

گرامیداشت هفته معلم و تبیین جایگاه معلم در جامعه و ضرورت توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص سند 2030 از دیگر محورهای سخنان خطیب نماز جمعه ارومیه بود.

امام جمعه ارومیه در این خصوص گفت: شخصیت شهید مطهری بهترین الگو و سرمشق برای شغل معلمی در جامعه اسلامی است و باید اندیشه و آثار این شهید والامقام بیش از پیش در جامعه منتشر شود و معلمان با انتخاب روش و منش وی در مسیر تربیت دینی و انقلابی دانش آموزان ایران اسلامی گام بردارند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا