Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 7636 ۱۳۹۸/۰۲/۱۲   ۱۹:۰۳:۰۴

در برنامه «روز استان آذربایجان غربی» در نمایشگاه مطرح شد؛
مشکلات زیرساختی به توسعه فرهنگی آذربایجان غربی آسیب زده است

 

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌ غربی گفت: کمبودها و ضعف در بحث سخت‌افزاری و زیرساخت‌‌ها موجب شده تا در توسعه فرهنگی و اجرای برنامه‌‌ها با محوریت کتاب، آنگونه که شایسته است، ظاهر نشویم.

به گزارش نای قلم به نقل از ستاد خبری سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، حجت الاسلام و المسلمین ناصر خدایاری در مراسم روز بزرگداشت فرهنگ و هنر آذربایجان‌غربی که عصر چهارشنبه (11 اردیبهشت ماه) در سی‌و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار شد، گفت: تنوع قومی، فرهنگی و حتی مذهبی این استان، آن را از سایر استان‌‌ها جدا می‌‌کند ولی با وجود توانمندی بالا از ضعف زیرساخت‌‌ها در حوزه‌ی فرهنگی رنج می‌‌برد.

وی ادامه داد: کمبودها و ضعف در بحث سخت‌افزاری و زیرساخت‌‌ها موجب شده تا در توسعه فرهنگی و اجرای برنامه‌‌ها با محوریت کتاب، آن‌گونه که شایسته است ظاهر نشویم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی همچنین با بیان اینکه پیوند دیرینه‌ای بین جغرافیای فرهنگی و طبیعت آذربایجان‌غربی وجود دارد، گفت: فرهنگ ما به دریاچه ارومیه گره خورده است و این دریاچه، جوهره فرهنگی این استان است و باید در احیاء آن به شکل جدی عمل شود.

خدایاری، نمایشگاه کتاب را مجموعه‌ای متبلور از توانایی‌‌های فنی، صنفی، کلامی، اندیشه و زبانی توصیف و ابراز امیدواری کرد تا در سایه حمایت مسئولان نسبت به استان‌‌های محروم و کمتر برخوردار، کتاب‌دوستان در این استان‌‌ها، شاهد برگزاری نمایشگاه کتاب با چنین وسعتی باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی در این آیین با اشاره به توصیه خداوند در قرآن به خواندن گفت: خداوند کتاب را هدایتگر معرفی می‌‌کند.

*آذربایجان‌غربی محل تلاقی فرهنگ‌‌هاست

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان‌غربی نیز در این برنامه‌ی فرهنگی و هنری، نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را میعادگاه قرار عاشقانه علاقه‌مندان کتاب توصیف کرد و گفت: خوشحالیم که در چنین رویداد بزرگ فرهنگی، روزی به نام گرامیداشت فرهنگ و هنر آذربایجان‌غربی در نظر گرفته شده است.

سیدهادی طباطبایی ادامه داد: آذربایجان‌غربی محل تلاقی فرهنگ‌‌هاست و مردم این استان از دیرباز علاقه چشمگیری نسبت به فرهنگ و ادب داشته‌اند.

وی گفت: این استان در حوزه تاریخ و فرهنگ ظرفیت بالایی دارد و امید است در سایه همگرایی ملی در استان، اقدامات فرهنگی، بیش از پیش خودنمایی کند.

در ادامه این آیین فرهنگی و هنری، دکتر پرویز عقل‌مند، مدرس و پژوهشگر تاریخ استان آذربایجان‌غربی به ایراد سخنرانی در مورد تاریخچه‌‌ی این استان پرداخت.

اجرای برنامه گروه‌‌های عاشقیلار و برپایی نمایشگاهی از کتاب‌های منتشر شده در ارتباط با تاریخ و هنر آذربایجان‌غربی از دیگر‌‌ برنامه‌های فرهنگی و هنری اجرا شده در روز بزرگداشت فرهنگ و هنر این استان در سی‌و‌دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بود.

سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «خواندن، توانستن است» از 4 تا 14 اردیبهشت ماه در مصلی امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا