Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 7622 ۱۳۹۸/۰۲/۱۰   ۲۱:۵۴:۲۸

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی:
موزه مفاخر و علمای آذربایجان غربی تاسیس می شود

 

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی گفت: موزه مفاخر و علمای آذربایجان غربی در ارومیه تاسیس می شود.

به گزارش نای قلم، جلیل جباری در جلسه ای که با حضور امام جمعه ارومیه تشکیل شد، اظهار داشت: از سال گذشته و با تاکیدات امام جمعه مقدمات راه اندازی موزه مفاخر و علما در ارومیه فراهم شد و با توجه به استعدادهای تاریخی در این زمینه قطع یقین وجود موزه ای با این عنوان در استان بسیار ضروری است.

وی افزود: خوشبختانه استان آذربایجان غربی با داشتن چهره های زیاد علمی و مذهبی جزو استان های پر استعداد در این زمینه بشمار رفته و امیدواریم بتوانیم با اتکا به این استعداد ها شاهد موزه ای با این عنوان باشیم.

او اضافه کرد: تمام سعی ما بر این است تا محتوای موزه را باهمکاری همه افراد حقیقی و حقوقی و به ویژه دستگاه هایی که مرتبط بوده و اسناد و مدارک مستند دارند تکمیل کنیم.

در این جلسه نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه نیز با قدردانی از اهتمام اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در زمینه راه اندازی موزه مفاخر و علما گفت: می توان بخشی از این موزه را برای معرفی علمای این استان اختصاص داده و اقدامات انجام شده در زمینه حفظ دین و دیانت را در این استان به نمایش گذاشت.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر مهدی قریشی اظهار داشت: عنوان موزه طوری انتخاب شود تا فراگیر بوده و شامل همه بخش های علمی، فرهنگی و مذهبی باشد.

او یادآور شد: موزه مفاخر و علمای استان می تواند مرکزی برای محققان و دین پژوهان باشد و محتوای این موزه را باید با دقت و مستند تهیه کرد تا به دور از هرگونه نظر شخصی باشد.

در این جلسه دیگر اعضا نیز به اظهار نظر پرداخته و مقرر شد در خصوص عنوان موزه، محتوا و جزئیات آن مطالبی آماده شده و با دعوت از دیگر دستگاه های مرتبط به صورت کلی محتویات راه اندازی این موزه در شورای فرهنگ عمومی که به دبیری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار می شود مطرح شده و نتیجه آن به شورای برنامه ریزی استان منعکس شود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا