اخبار
کد خبر : 7611 ۱۳۹۸/۰۲/۰۹   ۱۹:۳۴:۵۹

با موافقت استاندار انجام گرفت؛
تحویل ۲۶ هکتار زمین به دانشگاه علوم پزشکی و بهداشت و درمان آذربایجان غربی

 

بعد از کش و قوس های فراوان در خصوص تحویل زمین برای احداث پروژه عظیم بیمارستان 600 تختخوابی قابل ارتقا به یک هزار تخت آیت الله هاشمی رفسنجانی باخبر شدیم، در جلسه ای با حضور استاندار آذربایجان غربی توافقی در این خصوص به عمل آمده است که رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در گفتگوی خبری توضیحات لازم را ارائه داد.

جواد آقازاده گفت: در نقشه راهی که برای دانشگاه و توسعه زیرساختی عرصه سلامت استان داشتیم پروژه بیمارستان ۶۰۰ تختخوابی قابل توسعه به هزار تخت بود.

وی افزود: همچنین بیمارستان روانپزشکی و سوانح سوختگی نیز یکی از نیازهای اساسی  استان بود که نیازمند زمینی برای احداث آن بودیم.

به گفته آقازاده زمینی که مدنظر قرار گرفت در روستای جهتلو بود و با مشاوره ها و بازدیدهایی که توسط استاندار وقت، مسئولان استانی جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، محیط زیست، راه و شهرسازی و حتی دکتر پزشکیان انجام گرفت همه متفق القول عنوان کردند که زمینی که به درد این مجتمع یا بهتر بگویم دهکده سلامت خواهد خورد همین زمین های جهتلو هست، لازم به ذکر است این زمین ها در اختیار دانشگاه علوم پزشکی بود و حتی برای سه پروژه کلنگ زنی انجام گرفته بود و بعد از دوره اول مسئولیت بنده در دانشگاه، این زمین را واگذار کرده بودند.

 به گفته وی تا امروز عزم راسخی در استان وجود نداشت که این زمین را در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار دهند، در واقع نیاز را نمی توانستند تشخیص بدهند که مردم نیاز به تخت بیمارستانی دارند و یک عده هم موضوع را بحث سیاسی و جناحی کرده بودند و همین درگیری های پشت قضیه باعث شد که این زمین را در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار ندهند.

آقازاده ادامه داد: در پنج سال گذشته استان ضرر کرد هر چند که توان این را داشتیم که بودجه و اعتبار جذب کنیم تا بتوانیم مثل سایر بیمارستان ها آن را احداث کنیم و اگر در تاریخ مقرر ساخته نشد همه این افراد باید پاسخگو باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان تصریح کرد: در نهایت در جلسه ای با حضور استاندار مقرر شد ۲۶ هکتار را به دانشگاه علوم پزشکی تحویل دهند حالا بازهم این به چه شکل خواهد بود این هم جای بحث دارد .

اما حال سوال این است که آیا این 26 هکتار برای چنین پروژه بزرگ و نیازهای آینده کافی خواهد بود؟

آقازاده در پاسخ به این سوال گفت: با توجه به بازدیدی که از کشورهای مختلف از جمله آمریکا، کانادا، آلمان و انگلستان داشته ایم و با توجه به نظر کارشناسی ام  باید بگویم این مقدار کفاف نخواهد کرد و در آینده دوباره به این نتیجه خواهیم رسید که ای کاش همه این زمین در اختیار دانشگاه علوم پزشکی برای ایجاد دهکده سلامت که یک مرکز ریفرال خواهد شد، قرار می گرفت.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا