اخبار
کد خبر : 7598 ۱۳۹۸/۰۲/۰۷   ۲۲:۲۸:۰۶

معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع استانداری آذربایجان غربی:
ارتباط بین المللی مطلوبی در استان ایجاد نشده است

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع استانداری آذربایجان غربی گفت: ارتباط بین المللی مطلوب بین بخش خصوصی و تولیدکنندگان با کشورهای خارجی برای شناسایی بازارهای هدف صادراتی ایجاد نشده و در این خصوص برنامه ریزی لازم مورد نیاز است.

به گزارش نای قلم، رضا حسینی در جلسه تشریح برنامه های عملیاتی سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان این مطلب اظهار کرد: جذب سرمایه گذاری و ارائه مشوق های لازم برای توسعه پروژه های بزرگ مقیاس کشاورزی در استان در اولویت کاری است.

وی ادامه داد: بخش کشاورزی استان به لحاظ دارا بودن پتانسیل بالا در ایجاد ارزش افزوده تولید محصولات کشاورزی می تواند نقش مهمی در ایجاد اشتغال مولد و تامین ارز خارجی برای استان داشته باشد.

حسینی با بیان اینکه حمایت از بخش خصوصی رونق تولید و توسعه صادرات محصولات کشاورزی را به دنبال دارد، بیان کرد: برای رسیدن به اهداف بخش کشاورزی، تقویت تشکل ها و استفاده از ظرفیت فارع التحصیلان بخش کشاورزی در این راستا ضرورت دارد.

وی خاطرنشان کرد: شناسایی مناطق مستعد در استان برای توسعه کشت گیاهان دارویی و سرمایه گذاری در این زمینه باید در اولویت کارهای اجرایی قرار گیرد.

معاون هماهنگی اقتصادی و توسعه مدیریت منابع انسانی استاتداری آذربایجان غربی تاکید کرد: با توجه به هم مرز بودن با سه کشور خارجی، برای رسیدن به شاخص‌های رشد در بخش صادرات، استفاده بهینه از ظرفیت های بخش کشاورزی و بخش خصوصی ضروری است.

وی تاکید کرد: تنها با توسعه کشت های گلخانه ای، زنجیره های تولید، دامداری های بزرگ مقیاس، صنایع بسته بندی و خشکبار، توسعه روش های نوین آبیاری و روش های کشت بافت در استان می توانیم به کشاورزی پایدار و رونق اقتصادی در استان دست یابیم.

حسینی گفت: فعالیت های اطلاع رسانی و آموزشی جهاد کشاورزی و مشارکت موثر کشاورزان و بهره برداران استان در خصوص  مبارزه با سرمازدگی در پی بارش برف در روزهای اخیر شایسته تقدیر است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا