اخبار
کد خبر : 759 ۱۳۹۴/۰۷/۱۵   

تدبیر دولت شرایط کشور را متحول کرده است

* از دولت قبل چیزی به دولت یازدهم نرسید و تنها تخریب و اوضاع وخیم اداری سهم دولت یازدهم شد

دبیر مجمع مشورتی توسعه استان های کشور در ارومیه گفت: تدبیر مجموعه دولت شرایط کشور را متحول کرده است.

به گزارش نای قلم، عبدالغفار شجاع امروز در جلسه مجمع مشورتی توسعه آذربایجان غربی اظهار کرد: همه امکانات کشور در دولت های گذشته در اختیار مسئولان ارشد کشور بود، اما دولت یازدهم وارث مشکلات شد و با این وضعیت بر سر کار آمد.

وی تصریح کرد: با استقرار دولت تدبیر و امید سیاست های داخلی دولت به ویژه در بخش عمرانی و سیاسی ملموس و محسوس است، همچنین توانسته به خوبی از عهده هزینه ها و مدیریت شرایط برآمده و طرح های بزرگی همچون تحول نظام سلامت را اجرا کند، طرحی که از نیازهای اساسی کشور و از نگرانی های مردم بود و با حداقل امکانات تاکنون بر بسیاری از مشکلات کشور فائق آمده است.

به گفته شجاع دولت در حال حاضر در مرحله تجهیز بیمارستان ها و مراکز درمانی است و در گام بعدی به مسئله بهداشت و افزایش سلامت جامعه توجه خواهد داشت.

دبیر مجمع مشورتی توسعه استان های کشور اضافه کرد: فروش نفت در دولت دهم و یازدهم قابل مقایسه نیست به طوری که دولت گذشته درآمد بسیاری را در اختیار داشت، اما متاسفانه از دولت قبل چیزی به دولت یازدهم نرسید و تنها تخریب، بدهی، تورم و اوضاع وخیم اداری سهم دولت یازدهم شد.

شجاع بدهی دولت در شرایط حاضر را 800 هزار میلیارد تومان اعلام و تاکید کرد: دولت با تمام توان جهت حفظ اقتصاد، کاهش تورم و رشد اقتصادی در حال فعالیت است، کشور در مرحله ای حساس قرار دارد و مرتفع شدن مشکلات مسلما زمانبر است، در این شرایط تنها باید دولت را حمایت کرد.

وی با بیان اینکه دولت از عمر 25 ماهه خود 22 ماه را صرف مهمترین مسئله کشور یعنی موضوع هسته ای کرد و در مقابل دنیا ایستاد، اظهار کرد: خوشبختانه سیاست خارجی دولت یازدهم به نتیجه رسید و امید واقعی را در کشور رقم زد.

رئیس مجمع مشورتی توسعه استان های کشور با اشاره به اساسنامه این مجمع گفت: طبیعی است که دولت به تنهایی از عهده حل همه مشکلات بر نمی آید و حامیانش در قالب گروه های مشورتی باید وارد صحنه شوند اما مجمع مشورتی حق دخالت در امور اجرایی را ندارد و وظیفه آن ارائه پیشنهاد و نظر به دولت است.

شجاع در این نشست با اشاره به سرمایه اجتماعی دولت دکتر روحانی در مناطق مختلف، ایجاد مجامع مشورتی توسعه استان های مختلف را تشکیل و تقویت حلقه رابط بین دولت و ملت دانست و افزود: در سال مزین به شعار همدلی و همزبانی دولت و ملت، حضور فرهیختگان و کارشناسان متخصص و فعالان اجتماعی فرهنگی در قالب مجامع مشورتی بازوی مشورتی دولت تدبیر و امید را تقویت خواهد کرد.

رئیس هیات رئیسه مجمع مشورتی توسعه استان ها با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری و شعار دو سال اخیر که بر حمایت و همراهی دولت و ملت تاکید دارد، گفت: دولت گرفتار مشکلات بسیاری است و بر همین اساس به منظور حمایت و کمک، پیشنهاد این تشکیل این مجامع مطرح شد و امروز با هدف کمک به دولت فعالیت خود را آغاز کرده اند.

وی اضافه کرد: استان آذربایجان غربی هفدهمین استانی است که مجمع مشورتی آن به طور رسمی معرفی می شود و مجمع مشورتی در 15 استان طی بیست روز آینده افتتاح می شود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا