اخبار
کد خبر : 7586 ۱۳۹۸/۰۲/۰۵   ۰۸:۴۴:۳۹

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان غربی خبر داد؛
تهیه اطلس مشاغل بومی در استان

 

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان غربی با تشریح برنامه های هفته مشاغل در مدارس از تهیه اطلس مشاغل بومی بر اساس فرمت o,netخبر داد.

به گزارش نای قلم، قدرت الله قاسمی در گفتگویی تهیه و آگاه سازی دانش آموزان در خصوص رشته های تحصیلی و شغلی از طریق اجرای نمایش، مقاله نویسی، تهیه روزنامه دیواری، نمایش فیلم معرفی مشاغل، تهیه مصاحبه های شغلی و ... را از دیگر برنامه های واحدهای مشاوره در طول این هفته عنوان کرد.

وی اظهار داشت: برنامه های هفته معرفی مشاغل در مدارس یکی از ارکان و الزامات تحقق هدایت تحصیلی و استعدادیابی دانش آموزان، آشنایی با حرف، مهارت ها و مشاغل می باشد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان بر اهمیت هدایت تحصیلی صحیح دانش آموزان به شاخه ها، رشته های تحصیلی- شغلی، آماده نمودن آنان برای تحصیلات عالی و ورود به بازار کار با توجه به امکانات که از ضرورت های اجتناب ناپذیر جامعه است تاکید کرد.

قاسمی ادامه داد: با اجرای برنامه های هفته معرفی مشاغل، دانش آموزان جهت طرح ریزی مناسب تحصیلی- شغلی با مشاغل موجود در جامعه آشنا می شوند تا بتوانند تصمیم گیری مناسبی در خصوص انتخاب رشته تحصیلی و شغلی براساس استعداد و رغبت خود داشته باشند.

وی افزود : برپایی نمایشگاه های شغلی و معرفی رشته های تحصیلی در سطح مدرسه و منطقه، تمهید بازدیدهای هدفمند دانش آموزان پایه نهم از نمایشگاه های شغلی/ مراکز شغلی علمی، صنعتی، هنری و کشاورزی، دعوت از صاحبان حرف، مشاغل تخصصی و کارآفرینان برجسته جهت حضور در مدارس، برگزاری همایش های متمرکز و تشکیل جلسات مشاوره شغلی برای دانش آموزان و اولیای پایه نهم از برنامه های هفته مشاغل می باشد.

این مقام مسئول از برگزاری مسابقه تحت عنوان "معرفی یک شغل" برای دانش آموزان دوره اول متوسطه و برگزاری مسابقه تحت عنوان "معرفی یک رشته دانشگاهی" برای دانش آموزان دوره دوم متوسطه خبر داد.

وی اظهار امیدواری کرد : با اجرای این برنامه ها و سایر برنامه های متنوع در این هفته که با همکاری سایر نهادها و موسسات شغلی استانی اجرا می شود کمک شایانی در روند طراحی مسیر زندگی تحصیلی-شغلی دانش آموزان اتفاق بیفتد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا