اخبار
کد خبر : 7583 ۱۳۹۸/۰۲/۰۴   ۲۲:۳۰:۳۲

به منظور کاهش سرقت خودرو؛
راهکارهای عملی برای جلوگیری از سرقت خودرو

 

سرقت خودرو در تمام کشورهای جهان وجود دارد. به عنوان مثال در کشور توسعه یافته آمریکا، سالانه حدود یک میلیون گزارش سرقت خودرو ثبت می‌شود اما می توان با چند راهکار ساده احتمال وقوع این سرقت را به میزان زیادی کاهش داد.

 تقریباً می‌توان مطمئن بود که در عصر مدرن، خودرو جزو جدانشدنی جوامع مختلف است. افراد با اهداف مختلف برای خرید خودرو اقدام می‌کنند. با اینکه روز‌به‌روز سیستم‌های امنیتی و تجهیزات ضد سرقت پیشرفت می‌کنند، ولی همیشه سارقانی وجود دارند که با ترفندهای مختلف به خواسته خود می‌رسند.

سرقت خودرو در تمام کشورهای جهان وجود دارد. به عنوان مثال در کشور توسعه یافته آمریکا، سالانه حدود یک میلیون گزارش سرقت خودرو ثبت می‌شود. با توجه به آمار موجود، معمولاً خودروهایی که با سیستم‌های محافظتی ضعیف‌تر همراه هستند و البته بازار قطعات مختلف آن‌ها مشتری بیشتری دارد، در اولویت سارقان قرار دارند.

در اینجا راهکارهایی عملی برای جلوگیری از سرقت خودرو ارائه می شود که با به کارگیری آنها می توان میزان سرقت خودرو را کاهش داد.

-به هنگام روشن بودن؛ خودرو را ترک نکنید: اولین روش پیشگیری از سرقت خودرو ترک نکردن خودرو در زمان روشن بودن آن است، این اقدام به صورت مکرر تکرار می شود و باعث سرقت خودرو  می شود. اگر ماشین شما دارای سیستم استارت اتوماتیک باشد و شما در ماشین را باز بگذارید احتمال سرقت ماشین شما بالا است. بنابر این یکی از بهترین روش های پیشگیری از سرقت خودرو  بستن در خودرو، حتی در زمانی که قصد ترک خودرو  برای چند دقیقه را دارید، است. یادتان باشد دزدیدن  خودرو  شما و اشیاء موجود در آن در چند دقیقه صورت می­ گیرد.

 -استفاده از دوربین های امنیتی با کیفیت بالا: یکی از بهترین وسایل امنیتی مناسب برای جلوگیری از سرقت خودرو  استفاده از دوربین های امنیتی است. شما می توانید حتی اگر از ماشین خود فاصله زیادی دارید از سرقت ماشین خود جلوگیری کنید. دوربین های امنیتی به شما این قدرت را می دهند که از هرگونه فعل و انفعال مربوط به ماشین خود آگاهی پیدا کنید.

-استفاده از قفل پدال و فرمان: یکی از ساده­ ترین و در عین حال مناسبترین ابزار برای جلوگیری از سرقت خودرو قفل فرمان و پدال است. این قفل­ها تا حدودی مانع از حرکت خودرو  شما می شود.

 -نصب دزدگیر بر روی خودروی خود: اگر در حال حاضر ماشین شما فاقد دزد گیر است؛ بهتر است برای جلوگیری از سرقت خودرو  یک دزدگیر بر روی  آن نصب کنید. بعضی از مردم نسبت به صدایی که این دزدگیرها ایجاد می کند نگران هستند در حالی که این صدا باعث می شود که شما از خانه بیرون بیایید و نگاهی به ماشین خود بیندازید، این عمل باعث می شود دزدی که قصد سرقت از ماشین شما را دارد فرار کند.

 -پارک کردن ماشین در مکانی امن: یکی از مناسب ترین روش های جلوگیری از سرقت ماشین پارک کردن آن در مکانی امن است. هیچ وقت ماشین خود را در گوشه تاریک پارک نکنید. در محل­ هایی که روشن است و رفت و آمد در آن زیاد است پارک کنید. یکی از امن ترین جاهایی که می توانید ماشین را در آن پارک کنید روبه روی دوربین های مدار بسته امنیتی و یا کوچه هاای که اشراف کامل به آن دارید است، این کار باعث می شود که هر وقت بخواهید می توانید بدون خارج شدن از ساختمان ماشین خود را چک کنید.

 -مواظبت از سوئیچ خودرو خود: هرگز سوئیچ خودرو خود را درون ماشین و یا هر جایی که نا امن است قرار ندهید، با این کار فرصت سرقت ماشین خود را به دزدان می دهید. این مطلب در مورد سوئیچ یدک خودرو شما نیز صدق می­ کند.

 - استفاده از سیستم های ردیابی GPS: سیستم های ردیابی GPS  که در داخل خودرو قرار می­گیرند به شما این قدرت را می­دهند که با وسایل نمایشی و یا گوشی خود، محل دقیق خودروی را پیدا کنید.

در ایالات متحده آمریکا بیش از 263 میلیون خودرو وجود دارد، طبق گذارش  FBI در سال 2015 تعداد 707758 خودرد به سرقت رفته است. هنگامی که شما قصد دارید بررسی کنید که آیا می توانید جلوی سرقت خودرو  خود را بگیرید یا نه، این سوال ها را از خود می پرسید:

چند بار من از ماشینم خارج شدم و سوئیچ را بر روی خودرو جا گذاشته ام؟

 چند بار من هنگام رانندگی از قفل مرکزی استفاده نکردم و یا شیشه ها پایین بوده است؟

 چند بار من ماشینم را کنار یک ماشین ون بزرگ که مانع دیدن ماشین می شود پارک کرده ام و یا در زمان برگشت آن را کنار ماشین خود دیده ام؟

 چند بار وسایل با ارزش خود را بر روی صندلی جا گذاشته ام و از ماشین خارج شده ام؟

انجام دادن و یا ندادن این کار ها می تواند باعث کاهش و یا افزایش احتمال سرقت ماشین شما بشود. زمانی که قصد دارید از دزدی ماشین خود جلوگیری کنید، طرح های بی شماری برای جلوگیری از تهدید ماشین و فرد از سویه سارقان وجود دارد.

-استفاده از قفل چرخ خودرو: قفل چرخ خودرو  یک وسیله است که به چرخ خودرو  می چسبد و مانع حرکت خودرو  می شود. از این نوع قفل دو نوع وجود دارد: اولین نوع این قفل به این صورت است که چرخ ها را بصورت افقی نگاه می دارد که این وضعیت باعث می شود چرخ ها قابل چرخیدن نباشد. نوع دوم این قفل به این صورت است که به بالای یک چرخ خودرو  می چسبد و مانع چرخیدن چرخ می شود. در کل، نصب کردن این قفل ها راحت است و یکی از  بهترین روش های مناسب برای جلوگیر از سرقت ماشین است.

-استفاده از صفحه نمایش در خودرو: یکی از ساده ترین روش برای جلوگیری از سرقت ماشین نصب صفحه نمایش است. صفحه نمایش زیادی بصورت بی سیم و یا دید در شب وجود دارد که به شما این قدرت را می دهد تا از رویداد هایی که در ماشین و یا اطراف ماشین شما صورت می گیرد آگاهی پیدا  کنید. بیشتر دزدان ماشین، از دزدیدن خودرو هایی که در جلو شیشه ماشین دوربین دارند خوداری می ­کنند، حتی اگر دزدان از این دوربین ها نترسند و اقدام به دزدی کنند این دوربین ها به شما کمک می­ کنند که خودرو  خود را پیدا کنید.

سرهنگ کارآگاه دکتر غلامحسین بیابانی


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا