اخبار
کد خبر : 758 ۱۳۹۴/۰۷/۱۵   

شهروندان تخلفات رانندگان تاکسی ها را گزارش کنند

* افزایش خودسرانه قیمت کرایه تاکسی ها از سوی برخی رانندگان گزارش شود

مشکل پول خرد و ندادن مابقی کرایه تاکسی افراد به دلیل نداشتن پول خرد، یکی از مشکلات همیشگی رانندگان تاکسی و مسافران بوده است که همچنان ادامه دارد. این مشکل در برخی اوقات موجب درگیری لفظی و تنش میان راننده و مسافر می‌شود.

شاید بتوان نرخ‌گذاری اشتباه کرایه تاکسی از سوی مدیران شهری را یکی از دلایل دامن زدن به مشکل پول خٌرد دانست؛ چراکه «رند» نبودن کرایه تاکسی ها سبب شده است که رانندگان به هرقیمتی پول خرد مورد نیاز خود را تامین کنند اما دلیلی نمی شود که از پرداخت مابقی نرخ کرایه خودداری کنند.

برای حل این مشکل پیشنهادات مختلفی از جمله نصب کارتخوان در تاکسی‌ها پیشنهاد شده است که مدیرعامل سازمان تاکسی رانی شهرداری اروميه در توضیح این خبر می گوید: نبود پول خرد دلیل اصلی عدم پرداخت مابقی نرخ کرایه است که  با اجرای طرح کارت خوان الکترونیک و تاکسی متر معضل کمبود پول خرد رفع می شود.

از طرفی دریافت خودسرانه کرایه اضافی از شهروندان توسط رانندگان تاکسی و آژانس های تلفنی موجب نارضایتی مردم و مسافران شده است و در حالی که بسیاری از رانندگان باید  نرخ مصوب سازمان تاکسیرانی را در معرض دید مسافر قرار دهند از این کار پرهیز می کنند به طوری که آگاه نبودن مسافر از کرایه مصوب سازمان تاکسیرانی و نصب نبودن نرخنامه در تاکسی های تلفنی دلیل دیگری برای دریافت کرایه اضافی از شهروندان شده است.

فخرالدین معصوم زاده در عین حال می افزاید: افزایش خودسرانه قیمت کرایه تاکسی ها از سوی برخی رانندگان در برخی معابر شهر ارومیه از طریق گشت های نظارتی، سامانه پیامکی به شماره 30005289  و شکایت مکتوب به  سازمان تاکسی رانی شهرداری ارومیه  گزارش می شود.

وی در عین حال با بیان اینکه سه گشت خودرویی و یک گشت نامحسوس بر روند فعاليت رانندگان تاكسي در سطح شهر نظارت دارند، متذکر می شود: با رانندگان متخلف در این باره با صدور جریمه و گاها لغو پروانه برخورد می شود.

معصوم زاده خاطرنشان می کند: شهروندان می توانند با دیدن هرگونه دریافت پول اضافی و یا عدم پس دادن مابقی پول کرایه تاکسی شکایت خود را از طریق سامانه پیامکی 30005289 و یا شماره تلفن 32259990 ارتباط  برقرار کنند.

به گفته وی همچنین با تصویب نرخ قیمت در شورای اسلامی شهر ارومیه تاکسی مترهای نصب شده در تاکسی های فرودگاه و پایانه مسافربری فعال می شود.

معصوم زاده با بیان اینکه تاکنون کارت خوان الکترونیک و تاکسی متر در 170 دستگاه تاکسی، در مسیر فرودگاه و پایانه مسافر بری نصب شده است، می گوید: با تصویب نرخ قیمت در شورای اسلامی شهر ارومیه، این دستگاه ها فعال می شوند.

مدیر عامل سازمان تاکسی رانی شهرداری ارومیه با اعلام اینکه دستگاه های کارت خوان الکترونیک، تاکسی متر و جی پی اس با صرف اعتبار 12 میلیارد تومان بر روی تاکسی های شهر ارومیه نصب می شود، بیان می کند: اکنون این پروژه در مرحله جذب سرمایه گذار است.

وی به سیاست های حمایتی نیز اشاره و بیان می کند: در راستای حمایت  از رانندگان تاکسی سازمان تاکسی رانی بسته های حمایتی چون  ارئه تخفیف 30 تا 50 درصدی خرید لاستیک، لنت ترمز و کارواش را ارائه می دهد .

معصوم زاده می افزاید: علاوه بر این بسته حمایتی در راستای حمایت از رانندگان تاکسی های شهری ارومیه سعی بر توسعه و حمایت از تعاونی تاکسی داران خواهیم بود.

وی با اشاره به تاکسی های فعال در سطح شهر ارومیه، بیان می کند: اکنون در شهر ارومیه یک هزار و 248 تاکسی تلفنی، یک هزار و 268 تاکسی خطی و 2 هزار و 612  تاکسی گردشگری مشغول به فعالیت هستند که این تاکسی ها به ترتیب در روز به طور میانگین  35 نفر، 100 نفر و 80  نفر را در سطح شهر جا به جا می کنند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا