Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 7577 ۱۳۹۸/۰۲/۰۴   ۲۱:۴۴:۲۰

معاون امور معادن و صنایع معدنی تاکید کرد؛
اولویت اول؛ جلوگیری از خام فروشی

 

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی گفت: اولویت اول جذب سرمایه گذاری در حوزه فرآوری مواد معدنی استان جلوگیری از خام فروشی هست.

به گزارش نای قلم، پریسا عابدپور در گفتگویی اظهار کرد: مواد معدنی باید بعد از فرآوری در داخل استان از طریق منطقه آزاد تجاری به خارج از کشور صادر شود تا ارزش افزوده مواد معدنی نیز عاید استان شود.

وی اظهار کرد: متاسفانه در کشورهای همسایه هیچ گونه تبلیغات و فعالیتی در خصوص شناساندن مواد معدنی بخصوص سنگ های تزئینی استان صورت نگرفته به همین خاطر پتانسیل های موجود در حوزه معدن و صنایع معدنی آذربایجان غربی در بازارهای خارج از کشور ناشناس مانده است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خاطرنشان کرد: با ایجاد واحدهای فرآوری متناسب با مواد معدنی استانی در مرحله اول از خروج مواد معدنی از استان به صورت خام جلوگیری می شود و در مرحله بعدی موجب افزایش اشتغال در استان خواهد بود.

عابدپور تصریح کرد: رویکرد سازمان صنعت، معدن و تجارت ایجاد کانال جذب سرمایه گذاری خارجی در بخش معدن، واحدهای فرآوری و فعال کردن معادن راکد و نیمه فعال استان در سال رونق تولید هست.

وی خاطرنشان کرد: برای ایجاد بازارهای جدید در کشورهای همسایه و اروپایی باید بخش خصوصی و منطقه آزاد همکاری های خود را بیش از پیش گسترش دهند.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان افزود: با استفاده از پتانسیل ها و ظرفیت های منطقه آزاد تجاری ماکو در صدد افزایش سهم بازار مواد معدنی فرآوری شده استان در بازار کشورهای همسایه و اروپایی هستیم.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا