اخبار
کد خبر : 7568 ۱۳۹۸/۰۲/۰۲   ۰۹:۴۱:۰۵

بارش برف و باران در آذربایجان غربی؛
برف بهاری استان را سفید پوش کرد

 

بارش برف و باران از بامداد امروز آذربایجان غربی را فرا گرفت و محورهای مواصلاتی این استان لغزنده است.

به گزارش نای قلم، در ارومیه نیز باران و برف بارید و موجب آبگرفتگی معابر عمومی شد.

اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی نیز در اخطاریه ای اعلام کرد: با توجه به تشدید بارندگی ها (در نقاط سردسیر و مرتفع بارش برف) از امروز، احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل ها وجود دارد.

همچنین به سبب کولاک برف و لغزندگی، اختلال در ترددهای جاده ای آذربایجان غربی پیش بینی می شود.

از اواخر وقت امروز با ریزش هوای سرد عرضهای شمالی و افت محسوس دما بین 6 تا 8 درجه سلسیوس، احتمال سرمازدگی محصولات باغی و زراعی دور از انتظار نیست.

لذا توصیه می شود، اقدامات پیشگیرانه جهت کاهش خسارات احتمالی ناشی از سرمای دیررس بهاره در بخش کشاورزی به عمل آید.

بر اساس اعلام مدیریت راه های آذربایجان غربی بارش برف در کلیه محورهای مواصلاتی ارومیه، چالدران، اشنویه، سردشت، محور سرو ـ راژان در ارومیه و گردنه قوشچی برفی ست و استفاده از زنجیر چرخ و وسایل گرمایشی برای رانندگان و مسافران ضروری ست.

سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در خصوص سرمازدگی باغات و محصولات کشاورزی در این استان هشدار داد.

تامین سوخت و کنترل دما و رطوبت و بستن دریچه‌ها در گلخانه‌ها، مرغداری ها و دامداری ها، محافظت از تاسیسات و مراقبت از سیستم های آبیاری تحت فشار، آماده سازی وسایل مواجهه با سرمازدگی بهاره در باغات و اطراف مزارع، ایجاد پوشش پلاستیکی بر روی نهال های جوان و درختان آسیب پذیر و نشاهای سبزیجات و صیفی جات، خودداری از انجام هرس درختان مو، آبیاری و غرقابی کردن به موقع مزارع و باغات قبل از ورود موج سرما، محافظت از کندوهای زنبور عسل در مقابل کاهش دما، خودداری از سرزنی نهالستان های پیوندزنی شده، جلوگیری از آتش زدن لاستیک خودرو، البته باید موارد فعالیت های جلوگیری از سرمازدگی مخصوص روشن کردن کاه و کلش و بقایای گیاهی از نصف شب تا صبح انجام شود.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی نیز گفت سامانه بارشی تا فردا در استان فعال است.

اسماعیل سیمایی در گفتگویی با بیان اینکه در اکثر نقاط استان افت دما تا صفر درجه پیش بینی می شود، ادامه داد: دمای ارومیه طی 24 ساعت گذشته در گرمترین ساعات 15 درجه بالای صفر و در سردترین ساعات صفر گزارش شده است.

وی اظهار کرد: طی 24 ساعت گذشته چالدران با 5 درجه زیر صفر سردترین و میاندوآب با 16 درجه بالای صفر گرمترین شهر استان بوده است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا