اخبار
کد خبر : 756 ۱۳۹۴/۰۷/۱۵   

آموزش نقش مهمی در پیشگیری از آسیب های اجتماعی دارد

* جوانان در مقابل رفتارهای مخاطره آمیز سلامت آسیب پذیرترند

معاون فرهنگی و امور دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه گفت: آموزش نقش مهمی در پیشگیری از آسیب های اجتماعی در بین نوجوانان و جوانان دارد.

به گزارش نای قلم، سید جلیل موسوی امروز در حاشیه نمایشگاه توانمندی ها و دستاورد های انتظامی استان آذربایجان غربی با رویکرد پیشگیری از آسیبهای اجتماعی که به مناسبت هفته نیروی انتظامی در محل پارک ترافیک ارومیه برگزار شد، اظهار کرد: جوانان در مقابل رفتارهای مخاطره آمیز سلامت و آسیب های اجتماعی در خطر بیشتری قرار داشته و آسیب پذیرترند.

وی افزود: همانگونه که مقام معظم رهبری نیز همواره بر این نکته تاکید می کنند که غرق کردن نسل جوان در فساد های گوناگون و اعتیاد به مواد مخدر و سکر آور یک سیاست پیاده شده استعمار و استکبار است .

موسوی اضافه کرد: پس لازم است نسبت به ارتقای سطح آگاهی و تغییر نگرش دانشجویان به عنوان قشر جوان و فرهنگ ساز جامعه اهتمام ویژه ای داشته باشیم و بی شک آموزش نقش مهمی در پیشگیری از آسیب های اجتماعی دارد و برگزاری چنین نمایشگاه هایی تاثیرگذاری بسیار زیادی بر کاهش این آسیب ها دارد ولی باید برنامه های آموزشی مناسب در جنب نمایشگاه به کارگیری شود .

وی بر حضور دانشجویان و بازدید آنان از نمایشگاه تاکید کرد و گفت: تمهیدات لازم برای  بازدید دانشجویان و برگزاری برنامه های آموزشی در نمایشگاه را انجام می دهیم .

معاون فرهنگی و امور دانشجویی دانشگاه همچنین بر همکاری دانشگاه علوم پزشکی و نیروی انتظامی در پیشگیری از آسیب های اجتماعی تاکید کرد و افزود: از توان و پتانسیل هر دو سازمان می توان در اجرای برنامه های آموزشی و ارتقای سطح آگاهی و تغییر نگرش دانشجویان استفاده کرد .

گفتنی است اداره مشاوره معاونت فرهنگی و امور دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه نیز با برپایی غرفه ای نسبت به توزیع بروشورهای آموزشی، اندازه گیری نمایه توده بدنی  اندازه گیری فشار خون در این نمایشگاه حضور فعالی دارد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا