اخبار
کد خبر : 7533 ۱۳۹۸/۰۱/۲۵   ۲۱:۴۲:۴۱

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در نخجوان مطرح کرد؛
افزایش مراودات اقتصادی و فرهنگی /فعالیت 8 شرکت ایرانی در نخجوان

 

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در نخجوان گفت: در سال های اخیر با همفکری و تلاش های شبانه روزی همکاران و ارتباط مستمر با استان های همجوار و بهبود روابط فی مابین، شاهد افزایش مراودات اقتصادی و فرهنگی بین دو کشور هستیم.

به گزارش نای قلم، منصور آیرم در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک شاهد افزایش تبادلات تجاری اقتصادی و فرهنگی بین دو کشور باشیم.

وی ادامه داد: با تلاش های سرکنسولگری و تفاهمات با جمهوری نخجوان در زمینه پزشکی و دارویی علی رغم سختی های پذیرش از سوی نخجوان هم اکنون ۷۰ درصد وابستگی دارویی نخجوان به ایران قطعی شده و ما شاهد تحول روابط در این بخش هستیم.

آیرم افزود: با تعامل با صنعتگران و سرمایه داران دو کشور سه دوره نمایشگاهی در نخجوان برگزار شد که مراودات مالی تا حد سه میلیون دلار صادرات از ایران و بالعکس افزایش یافت.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون هشت شرکت ایرانی در نخجوان مشغول فعالیت و سرمایه گذاری هستند که اکثراً سرمایه‌گذاران شمال کشور و آذربایجان‌ها در این زمینه فعال‌اند.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در نخجوان با بیان اینکه اولین رابطه نظامی با نخجوان در سال گذشته اتفاق افتاد، خاطرنشان کرد: ایجاد این رابطه به بهبود فضای امنیت مرزی ایران در این بخش کمک شایانی کرده است.

وی به افزایش همکاری ها در حوزه دانشگاهی و تبادل فرهنگی و علمی اشاره کرد و افزود: در این راستا کنفرانسی با حضور اساتید برتر دانشگاهی در سالروز رحلت امام خمینی (ره) و تبیین سیره و منش امام بزرگوار برگزار شد و در حوزه شناسایی کتیبه های ایرانی و فارسی در نخجوان و تحقیقات در حوزه تحریف تاریخی اقدامات مهمی صورت گرفته است .

آیرم به افزایش همکاری های ورزشی بین دو منطقه اشاره کرد و گفت: ملاقات های مختلف و همکاری های ورزشی زیادی با ورزشکاران نخجوان صورت گرفته که به تعمیق رابطه بین دو کشور کمک کرده است.

آیرم در ادامه سخنان خود به فعالیت های سرکنسولگری ایران در حوزه امور دینی اشاره و خاطرنشان کرد: علی رغم محدودیت های قانونی فعالیت های دینی در نخجوان سرکنسولگری در اعیاد و وفات اهل بیت علیهم السلام و مناسبت های دینی و آیینی تعامل سازنده ای با نخجوان دارد.

وی در حوزه فعالیت های سرکنسولی در زمینه قضایی نیز گفت: در راستای ارتقای جایگاه اتباع ایرانی و روابط متقابل با اتباع نخجوانی اقدامات خوبی صورت گرفته است به طوری که امروز یک نفر زندانی ایرانی در نخجوان وجود ندارد.

در پایان این دیدار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه با خوشامد گویی و تبریک اعیاد شعبانیه از حسن توجهات سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در نخجوان قدردانی و خاطرنشان کرد: این فعالیت ها در زمینه های مختلف باعث ارتقای فرهنگ دو کشور و تغییر باورهای منفی خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی به اهمیت انتقال تجارب از سایرین و ارتباط گیری با افراد موثر گفت: ثبت تجربیات و انتقال آنها به مدیران و مسئولان باعث افزایش کارآمدی و بهره وری مدیران می شود و اگر هر مدیری از اول انقلاب هر کار موفقی را که به انجام رسانده بود می نوشت و در اختیار مدیران بعدی قرار می داد ما شاهد گنجینه های غنی و موفقی در زمینه مدیریت و تجارب مدیران داشتیم .

وی در پایان این دیدار از زحمات سرکنسول ایران در نخجوان و افزایش تعاملات با آذربایجان غربی تشکر و ابراز امیدواری کرد با افزایش تلاش ها و مدیریت جهادی هر دو طرف شاهد موفقیت های روزافزون در منطقه باشیم.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا