اخبار
کد خبر : 7511 ۱۳۹۸/۰۱/۲۰   ۲۱:۰۳:۵۶

رئیس اداره بازرگانی خارجی صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی خبر داد؛
100 میلیون دلار؛ میزان سهمیه تخصیص داده شده واردات

 

رئیس اداره بازرگانی خارجی صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: میزان سهمیه تخصیص داده شده واردات در سال جاری 100 میلیون دلار است.

به گزارش نای قلم، حسین محمدجانی در اولین جلسه کمیته پایش تجارت خارجی استان که به منظور ساماندهی مبادلات مرزی با حضور اعضای کمیته برگزار شد، اظهار داشت: سهم ارزی واردات مرزی تخصیص داده شده درسال 97 در این بازارچه ها از 100 میلیون دلار تخصیص 86 میلیون دلار استفاده شده است.

وی با ارائه توضیحات اجمالی در خصوص مصوبات قبلی این کمیته در بازارچه های مرزی و دارندگان کارت های پیله تشریح کرد.

محمدجانی افزود: کارت پیله وری طبق قانون جهت اشتغال و درآمدزایی مرزنشینانی که در مناطق مرزی استان قرار دارند صادر می شود و دارندگان این کارت حق توکیل ندارند و باید خود شخص اقدام به مبادلات مرزی اقدام کند.

وی ادامه داد: پیله ورانی که سالانه حجم بالایی از صادرات و واردات را انجام می دهند نسبت به اخذ کارت بازرگانی و فعالیت تجاری در گمرکات رسمی کشور اقدام کنند.

رئیس اداره بازرگانی خارجی صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی، گفت: جهت آشنا کردن دارندگان کارت های پیله وری با مسائل مالیاتی در خصوص کارت های پیله وری از طریق اداره کل امور مالیاتی استان دوره های آموزشی برای این افراد برگزار شود.

وی ادامه داد: در کل استان چهار هزار و 200 کارت پیله وری وجود دارد که سهم هر پیله ور درسال جاری توسط شورای ساماندهی مبادلات مرزی در روزهای آتی مشخص می شود و نیز میزان صادرات آزاد است که محل فعالیت پیله وران فقط بازارچه های مرزی است.

همچنین در ادامه این جلسه بررسی ایجاد بازارچه های مرزی جدید در شهرستان های سلماس و چالدران، تصمیم گیری در خصوص شرایط صدور کارت پیله وری برای بانوان و تصمیم گیری درخصوص کالاهای پیله وران دارای قبض انبار سال 97 در گمرکات استان مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا