اخبار
کد خبر : 7505 ۱۳۹۸/۰۱/۲۰   ۲۰:۴۱:۱۸

رئیس حوزه هنری آذربایجان غربی خبر داد؛
اجرای ۲۰ عنوان برنامه فرهنگی و هنری در استان

 

رئیس حوزه هنری آذربایجان غربی گفت: حوزه هنری استان، از بیستم تا پایان فروردین ماه با اجرای ۲۰ عنوان برنامه فرهنگی و هنری به  استقبال هفته هنر انقلاب اسلامی در سال جاری می رود.

به گزارش نای قلم، احد هوشمند قره‌باغ در جمع خبرنگاران اکران فیلم های بخش مسابقه جشنواره فیلم ۱۰۰، آغاز تولید کتاب ضرب المثل های ترکی، دیدار کارکنان و هنرمندان حوزه هنری با مقامات ارشد استان، برگزاری اختتامیه جشنواره شعر طنز « چولپا» با حضور چهره‌های برتر شعر طنز کشور، کارگاه پوسترسازی «همدلی و اتحاد»، برنامه ادبی «چکامه های رجب» و فستیوال تئاتر «بچه‌های مسجد» را از برنامه‌های حوزه هنری آذربایجان غربی در هفته هنر انقلاب اسلامی عنوان کرد.

وی افزود: اختتامیه و اهدای جوایز سومین جشنواره استانی موسیقی‌ عاشیقی «مکتب ارومیه»، تجلیل از چهره های هنری و انقلابی سال، نمایشگاه پوستر «مصرف‌گرایی و کالای ایرانی» در سطح مدارس، اکران اختصاصی فیلم «زندانی ها» برای خانواده هنرمندان، اکران فیلم های کوتاه هنرمندان شاخص استان و تجلیل از فیلم سازان این حوزه، غبارروبی مزار شهدا و دیدار با خانواده شهدای هنرمند، رونمایی و انتشار ویدئو کلیپ تقارن میلاد امام حسین (ع) و هفته هنر انقلاب اسلامی از دیگر برنامه های حوزه هنری آذربایجان غربی در گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی در سال جاری است.

هوشمند افزود: برای انتخاب هنرمند سال آذربایجان غرب از میان 357 نفر تعداد 42 هنرمند در هفت بخش به مرحله بررسی آثار رسیده و از این‌ بین نیز 11 هنرمند به مرحله داوری راه یافته‌اند.

وی بیان کرد: تأثیرگذاری در جریان‌های هنری، برگزاری دوره‌های آموزشی، تولید اثر با معیار بالا و عکس‌العمل در قبال حرکت‌های  بومی و ملی، پنج شاخص و معیار انتخاب هنرمندان انقلابی است.

هوشمند با اشاره به اینکه حوزه هنری آذربایجان غربی طی سال 1397 شمسی 94 عنوان برنامه فرهنگی را در استان اجرا کرد، گفت: در این مدت 218 اثر تولیدی در بخش های مختلف هنری و 308 اجرا را در سطح آذربایجان غربی داشتیم که 2 میلیون و 463 هزار نفر از مردم در این برنامه های حضور داشتند.

وی ادامه داد: سه هزار و 143 نفر در این تعداد برنامه حضور داشتند که حدود 210 هنرمند برتر از این تعداد تجلیل شدند.

هوشمند اضافه کرد: همچنین طی سال گذشته 16 عنوان کارگاه آموزشی از جمله 224 جلسه عملی و 528 جلسه عملی و تئوری در آذربایجان غربی برگزار شد که 183 هنرمند در این کارگاه‌ها حضور داشتند.

رئیس حوزه هنری آذربایجان غربی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از نارسایی های بودجه فرهنگی در آذربایجان غربی و خلف وعده های برخی از مسئولان مربوطه اظهار داشت: رشد و توسعه فرهنگی و حمایت از هنر مند با بودجه 170 میلیون تومانی حوزه هنری که به این بخش اختصاص دارد کمتر امکان پذیر است و با وجود جذب بودجه یک140 میلیون تومانی در قبال همکاری سایر دستگاه‌های فرهنگی، نباید انتظار زیادی  داشت که اتفاق خاصی در سطح فرهنگ و هنر آذربایجان غربی صورت گیرد.

هفته هنر انقلاب اسلامی در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران از بیستم فروردین ماه همزمان با سالروز شهادت سید شهیدان اهل قلم «سید مرتضی آوینی»  گرامی داشته می شود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا