اخبار
کد خبر : 7504 ۱۳۹۸/۰۱/۲۰   ۲۰:۳۸:۵۵

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی:
سلامت جاده های استان به‌صورت مکرر مورد مطالعه قرار می‌گیرد

 

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر سلامت پل‌ها و مسیرهای ۱۲ هزار کیلومتری استان به‌صورت مکرر مورد مطالعه قرار می‌گیرد.

به گزارش نای قلم، ارسلان شکری در گفتگویی با بیان اینکه باید سازه‌های راه‌ها مورد مطالعه و آسیب‌شناسی مکرر شوند، اظهار داشت: مقاوم‌سازی یکی از اصول اصلی جاده‌ها است و غفلت از این مورد می‌تواند خسارت‌های متعددی را در طول سال ایجاد می‌کند.

وی افزود: زمانی که مطالعات دقیقی در خصوص سازه‌ها و جاده‌ها انجام گیرد میزان آسیب‌ها رقم بسیار ناچیز خواهد شد که بر این اساس در استان آذربایجان غربی کمیته‌های بحران به‌صورت معمول برگزار می‌شود و ما بازدیدها روتینی از پل و سازه‌های جاده‌ای این استان داریم.

شکری اضافه کرد: سیل ضرورت توجه ویژه به مهندسی ارزش را بیش از پیش اثبات کرد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی با بیان اینکه از ابتدای دستور وزیر راه و شهرسازی استان آذربایجان غربی اقدامات گسترده‌ای برای حل مشکلات جاده‌های استان لرستان داشته است، افزود: راهداری این استان ۱۸ ماشین سبک و سنگین را توسط ۵ کفی بخش خصوصی به محور دلفان اعزام کرده و این ماشین آلات در حال حاضر در این محور مشغول به فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه همراه این ماشین‌آلات ۲۲ راهدار متخصص نیز شامل چند تیم ایمنی و تعمیر وارد دلفان شده‌اند گفت: بازگشایی محورهای استان‌ها عزم ملی و جدی می‌خواهد که خوشبختانه راهداری‌های استان‌ها اقدامات فوری و جدی در این خصوص انجام داده‌اند.

شکری با تاکید بر اینکه در حال حاضر دبی سیل لرستان ۱۲۶ میلیمتر برآورد شده که این حجم از ورودی به این استان بی‌سابقه بود، عنوان کرد: این سیل نشان داد باید توجه خاصی به علم مهندسی ارزش داشته باشیم.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا