اخبار
کد خبر : 750 ۱۳۹۴/۰۷/۱۵   

درآمدهای آذربايجان غربي 17 درصد رشد دارد

نماينده وزير و مديركل امور اقتصادي و دارائي  استان آذربايجان‌غربي از رشد 17 درصدی تحقق درآمدهای استان در شش ماهه نخست امسال خبر داد.

به گزارش ناي قلم، داود غفارپور در گفت‌وگويي اظهار كرد: ميزان وصول درآمدهاي استان در 6 ماهه نخست امسال معادل سه هزار و 857 ميليارد ريال است كه از اين ميزان، بالغ بر سه هزار و 170 ميليارد ريال از محل درآمدهاي استاني و 686 ميليارد ريال از محل درآمدهاي ملي است که در مجموع، میزان کل درآمدهای استان نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از 16.8 درصد رشد داشته است.

دبیر ستاد تجهیز درآمد استان اعلام کرد: در اين مدت، میزان وصول درآمدهاي عمومی استان با سهم 82.2 درصدی از کل درآمدهای استان، بالغ بر 3170 میلیارد ریال بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل20.8 درصد رشد داشته و میزان افزایش درآمدهای ملی که در استان وصول شده و به حساب خزانه داری کل کشور واریز می شود، نسبت به سال قبل، حدود 2 درصد افزایش نشان می دهد.

وي با اشاره به وضعیت وصول درآمدهای مالیاتی استان در شش ماهه نخست سال جاری، اظهار داشت: در این مدت وصولی درآمدهای مالياتي با سهم 83.5 درصد از کل درآمدهای عمومی استان، معادل دو هزار و 648 ميليارد ريال بوده كه از اين مبلغ، معادل يك هزار و 846 ميليارد ريال از محل درآمدهای مالياتی مستقيم و 802 ميليارد ريال از محل درآمدهای مالياتی غيرمستقيم است.

غفارپور افزود: درآمد ماليات‌هاي مستقيم با 97 درصد تحقق نسبت به مصوب برنامه، از 21 درصد رشد و درآمد مالياتهاي غيرمستقيم با 61 درصد تحقق، از 30درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل برخوردار بوده و ساير درآمدهاي استاني شامل درآمدهاي حاصل از مالكيت دولت، درآمد حاصل از خدمات و فروش كالا، درآمدهاي حاصل از جرائم و خسارات و درآمدهاي متفرقه بوده که ميزان وصولي آنها با سهم 16.5 درصد از درآمدهای استانی، معادل 521 ميليارد مي‌باشد.

مديركل امور اقتصادي و دارائي آذربایجان غربی اظهار داشت: درآمدهاي مالياتي به عنوان معمول‌ترين و مهم‌ترين منبع مالي، يكي از كارآترين و مؤثرترين ابزارهاي سياست مالي در دنيا به‌شمار مي‌رود كه دولت مي‌تواند به واسطه آن، بسياري از خدمات اجتماعي و رفاهي را در خدمت مردم قرار داده و فعاليت‌ها و جريانات اقتصادي را سمت و سو بخشد.

نماينده وزير اقتصاد افزود: شكي نيست كه در راستاي كاهش اتكاء به درآمدهاي نفتي و افزايش گستره مالياتي، درآمدهاي كشور افزايش مي‌يابد.

وي با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري و ضرورت اجراي سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي، گفت: در سايه همدلي و همزباني و با شناسائي نقاط ضعف و قوت روش‌هاي وصول ماليات، دستيابي به نتايج مطلوب، خارج از دسترس نبوده و همت مضاعف مردم و مسئولان ذیربط و دستگاه‌های اجرائی وصول کننده منابع درآمدی استان را مي‌طلبد.

انتهاي پيام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا