اخبار
کد خبر : 7492 ۱۳۹۸/۰۱/۱۸   ۲۱:۱۳:۰۹

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی:
پرورش آرتمیا توجیه اقتصادی دارد/ تولید 14 هزار و 700 تن انواع آبزیان در آذربایجان غربی

 

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: پرورش آرتمیا توجیه اقتصادی دارد و می تواند به عنوان فرصت سرمایه گذاری در استان مطرح شود.

به گزارش نای قلم، رسول جلیلی در دیدار نوروزی با کارکنان و مدیران شیلات و ابزیان استان اظهارکرد: باید مزارع الگویی ترویجی کاربردی و دانش بنیان را هم در بخش شیلات و هم در سایر بخش های کشاورزی بیش از پیش ایجاد و توسعه دهیم.

وی بر ضرورت افزایش فرهنگ مصرف آبزیان در جامعه تاکید و اضافه کرد: باید به منظور اصلاح الگوي مصرف و افزایش سرانه مصرف  آبزيان در راستای ارتقاي سلامت مردم و همچنین افزايش توليد آبزيان در استان اقدامات موثرتری انجام داد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی تصریح کرد: با توجه به بالا بودن قیمت برخی از اقلام پروتئینی، جایگزینی مصرف ماهی بر سر سفره مردم، می تواند در افزایش سرانه مصرف این محصول در جامعه تاثیر گذار باشد.

جلیلی با اشاره به تولید 14 هزار و 700 تن انواع آبزیان در آذربایجان غربی در سال گذشته، افزود: با توجه به وضعیت اقلیمی و جغرافیایی استان، آذربایجان غربی پیشرو در تولید انواع آبزیان است.

وی با اشاره به وضعیت مطلوب تولید آبزیان در استان، ابراز امیدواری کرد تا بتوانیم با به کارگیری روش های علمی و غنی سازی آبهای سطحی و استفاده  بهینه از چشمه های موجود در جهت تولید ابزیان بیش از پیش شاهد رشد و شکوفایی صنعت آبزی پروری و ارتقای سطح معیشت بهره برداران در استان باشیم.

مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی نیز در این دیدار با اشاره به پتانسیل های صنعت آبزی پروری استان گفت : بهینه سازی و افرایش ضریب مکانیزاسیون مزارع پرورش ماهی و توسعه صنعت ابزی پروری و پرورش آرتمیا با استفاده از روشها و تکنولوژی های نوین و واگذاری شهرک های شیلاتی به علاقمندان و متقاضیان فعالیت در این زمینه در جهت متمرکز کردن تولید ماهیان گرمابی و سردابی در استخرهای بتنی، جزو برنامه ها و اولویت های مدیریت شیلات استان است.

فصیح عدم تخصیص اعتبارات مناسب برای اجرای پروژه های عمرانی در بخش صنعت آبزی پروری در استان را یکی از مهمترین چالش ها و مشکلات پیش رو عنوان کرد.

وی با اشاره به رتبه برتر استان در تولید انواع ابزیان در بین استان های غیرساحلی در کشور، ادامه داد: یکی از مهمترین منابع آبی استان دریاچه پشت سد ارس و رودخانه ارس است که ذخایر اقتصادی با ارزشی را داخل این دریاچه می توان یافت که انواع ماهیان و گونه شاه میگوی دراز اب شیرین از این گونه هاست.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان نیز در این دیدار بر ضرورت نظارت بیشتر بر صیدهای غیر مجاز توسط افراد سودجو، به منظورحفظ ذخایر منابع ابی استان تاکید کرد و گفت : خداوند در قران کریم ، مردم رابه خوردن ماهی تازه از دریا که برای سلامتی بدن مفید است ، سفارش نموده است.

لازم به ذکر است که این استان از استان های به نام کشور در حوزه آبزی پروری، صید و صیادی در منابع غیرساحلی و آب های داخلی در کشور است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا