اخبار
کد خبر : 747 ۱۳۹۴/۰۷/۱۴   

استاندار آذربایجان غربی خواستار فعال شدن رسمی مرز کیله سردشت شد

 * مرز کیله سردشت هم اکنون به صورت نیمه تعطیل فعالیت دارد

استاندار آذربایجان غربی خواستار فعال شدن رسمی مرز کیله سردشت شد و گفت: مرز کیله سردشت بهترین فرصت برای توسعه تجارت با اقلیم کردستان عراق است.

به گزارش نای قلم، قربانعلی سعادت در بازدید از مرز کیله سردشت که به همراه  تعدادی از مدیران کل دستگاه های اجرایی استان ، فرماندار سردشت و شماری از مسوولان محلی انجام شد، اظهار کرد: مرز کیله سردشت بهترین راه در راستای کاهش هزینه صادرات آذربایجان غربی به کردستان عراق است و به همین علت باید برای فعال شدن این مرز همت لازم به عمل آید.

وی ضمن بازدید از بخش های مختلف این مرز از جمله سایت بازارچه ، محوطه و بخش های تخلیه و بارگیری کالا بیان کرد: مرز کیله سردشت برای آذربایجان غربی یک فرصت استثنایی است که باید تلاش کرد تا با کسب موافقت طرف عراقی ، این مرز هرچه زود به یک مرز رسمی تبدیل شود.

استاندار آذربایجان غربی اظهار کرد: با دایر کردن گمرک رسمی در این مرز ، امکان ترانزیت و جا به جایی بیش از پیش کالا و مسافر فراهم می شود.

سعادت اضافه کرد: این مرز هم اکنون به صورت نیمه تعطیل فعالیت دارد و میزان مبادلات کالا از طریق این مرز نیز متاسفانه نسبت به سال گذشته علاوه بر آنکه افزایش نداشته ، بلکه کاهش نیز یافته است.

وی و هیات همراه از امکانات ، تجهیزات و زیر ساخت های مرز کیله شهرستان سردشت از جمله بازارچه مرزی منطقه بازدید کردند.

سعادت در این بازدید همچنین با شماری از پیله وران و کارکنان شاغل در این مرز نیز به بحث و گفت و گو پرداخته و از تلاش مسوولان استان برای رسمی کردن این مرز در آینده خبر داد.

همچنین در جریان این بازدید جایگاه توزیع نفت و گاز مرز کیله سردشت نیز با یک میلیارد ریال هزینه مورد بهره برداری قرار گرفت.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا