Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 7462 ۱۳۹۸/۰۱/۱۰   ۲۱:۵۷:۴۵

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی خبر داد
ورود بیش از 33 هزار گردشگر خارجی به استان

 

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی از ورود بیش از 33 هزار گردشگر خارجی به استان خبر داد.

به گزارش نای قلم، جلیل جباری در گفتگوی خبری اظهار کرد: استان آذربایجان غربی به دلیل موقعیت خاص آن که با چند کشور هم مرز است یکی از معابر مهم تردد کالا و مسافر است.

وی با بیان اینکه بیش از 33 هزار گردشگر خارجی به استان آذربایجان غربی ورود کرده، اظهار کرد: از آغاز طرح نوروزی تا پایان روز نهم 33 هزار و 178 گردشگر خارجی به استان سفر کردند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان افزود: استان آذربایجان غربی بدلیل داشتن پنج پایانه مرزی بازرگان، سرو، تمرچین، رازی و پلدشت هر ساله میزبان مسافران نوروزی است.

جباری تصریح کرد: آذربایجان غربی به دلیل هم مرزی با سه کشور خارجی و نیز دارا بودن یک هزار و ۵۳۲ اثر تاریخی یکی از استان‌های با ظرفیت در زمینه گردشگری به خصوص گردشگری سلامت است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی ادامه داد: در همین مدت 104 هزار و 121 نفر نیز در تاسیسات اقامتی استان اقامت کرده اند، که نسبت به مدت زمان سال گذشته بیش از 12 درصد افزایش یافته است.

وی همچنین گفت: از 28 اسفندماه سال 97 تا پایان روز نهم سال جاری بیش از 445  هزار بازدید از جاذبه‌های گردشگری استان ثبت شده است.

جباری، اظهار کرد: از آغاز سفر‌های نوروزی تا پایان روز نهم فروردین، 445  هزار و 337 گردشگر ایرانی و خارجی از جاذبه‌های دیدنی و گردشگری استان دیدن کردند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ادامه داد: در همین مدت 104 هزار و 121 نفر نیز در تاسیسات اقامتی استان اقامت کرده اند، که نسبت به مدت زمان سال گذشته بیش از 12 درصد افزایش یافته است.

جباری افزود: از این تعداد، ۱8 هزار و 205 نفر در هتل ها، مهمانپذیرها، 980 نفر در اقامت گاه‌های بوم گردی، 63 هزار و 346 نفر در مدارس، 14 هزار و 892 نفر در مهمانسرا‌های ادارات، خوابگاه ها و 6 هزار و 698 نفر نیز در اقامت گاه‌های موقت این استان مستقر شدند..

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با اشاره به بازدید مسافران از موزه‌های استان نیز عنوان کرد: از آغاز طرح نوروزی تا پایان روز نهم فروردین 98 ، 85هزار و 227 گردشگر ایرانی و خارجی از موزه‌های سطح استان بازدید کرده اند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا