اخبار
کد خبر : 7454 ۱۳۹۸/۰۱/۱۰   ۲۱:۱۴:۰۳

فرماندار ارومیه:
بیش از 20 هزار نفر نیرو در ارومیه آماده باش هستند

 

فرماندار ارومیه گفت: 100 اکیپ با بیش از 20 هزار نفر نیرو در سطح شهرستان آماده باش هستند تا در صورت بروز سیلاب احتمالی، اقدامات لازم را در سریع ترین زمان ممکن انجام دهند.

به گزارش نای قلم، علیرضا ملامحمدی زاده روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این اکیپ ها در صورت وقوع سیلاب در بخش جنوبی و شمالی شهر به احدات سدبند اقدام می کنند تا از ورود سیل به منازل جلوگیری شود.

وی افزود: تمام مدارس و ورزشگاه‌های شهر آمادگی دارند تا در صورت بروز شرایط اضطراری مردم را اسکان دهند.

فرماندار ارومیه تصریح کرد: در تمام نقاط حادثه‌خیز در روستاها و بخش‌های تابعه شهرستان ارومیه اقدامات اصلاح و لایروبی رودخانه‌ها و مسیل‌ها در حال اجرا بوده و برای بارندگی به میزان 50 تا 60 میلیمتر در این شهرستان آمادگی کامل داریم.

ملامحمدی زاده اضافه کرد: اواخر وقت روز شنبه میزان بارش حدود 6 میلمیتر، روز یک‌شنبه باش حدود 20 میلیمتر و روز دوشنبه نیز بارشی در حدود 15 میلیمتر در سطح شهرستان اتفاق خواهد افتاد.

به گفته وی، عوامل امور آب اکنون درصدد هستند تا مسیر رودخانه را که با کشت درخت پوشیده شده، تا حد امکان آزادسازی کرده و از بروز حوادث تلخ در این منطقه و ورود آب به زمین‌های کشاورزی و خانه‌های روستایی جلوگیری کنند.

فرماندار ارومیه با اشاره به جنوب شهر ارومیه نیز گفت: در مناطقی از خیابان‌های رودکی و سعدی نیز به دلیل همجواری با کوه‌ها و جاری شدن آب در این منطقه، گل و لای به خانه‌های مردم وارد می‌شود که در این منطقه هم برای عبور از بحران احتمالی، اکیپ سیار مستقر شده تا با ایجاد دایک از ورود گل و لای کوه‌ها به خانه‌های مردم جلوگیری شود.

ملامحمدی زاده با اشاره به اینکه اخطارهای کتبی و هشدارهای لازم به ساکنان مناطق حاشیه ای رودخانه ها داده شده است، ادامه داد: در این راستا تمام رستوران های حاشیه مسیر روستای بند در حاشیه رودخانه شهرچایی از فردا تا زمان رفع خطر احتمالی تعطیل خواهد بود.

فرماندار ارومیه بیان کرد: در حال حاضر مسئله تعطیلی ادارات ارومیه در روز یکشنبه در حال بررسی است تا از این طریق از بروز هرگونه بحران احتمالی جلوگیری شود.

وی گفت: هیچ بحرانی در خصوص آب آشامیدنی در این شهرستان وجود ندارد و شهرداری ارومیه نیز در خصوص جمع آوری آب های سطحی اقدامات خوبی انجام داده است.

ملامحمدی‌زاده همچنین از ورود ارتش برای کمک به اصلاح نقاط حادثه‌خیز شهرستان خبر داد و گفت: طبق هماهنگی‌ها به عمل آمده ماشین آلات سنگین ارتش برای کمک در مواقع بحرانی مورد استفاده قرار خواهد گرفت و اکنون نیز در چند نقطه برخی از این ماشین آلات برای لایروبی مسیل‌ها به کار گرفته شده است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا