اخبار
کد خبر : 7451 ۱۳۹۸/۰۱/۰۹   ۲۰:۲۸:۲۴

در آذربایجان غربی؛
نکات ایمنی در بحران های احتمالی را جدی بگیرید

 

با توجه به ورود سامانه جدید بارشی به آذربایجان غربی از بعدازظهر فردا سازمان جهاد کشاورزی و شرکت های آب منطقه ای، آب و فاضلاب و گاز آذربایجان غربی توصیه هایی به هم استانی ها کرده اند.

به گزارش نای قلم، شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی در اطلاعیه ای با اشاره به افزایش بارش های اخیر در سطح حوزه های آبریز این استان که در ارتفاعات اغلب به صورت پوشش برفی است نسبت به ذوب شدن زودهنگام پوشش های برفی بر اثر تغییرات اقلیمی در روزها و ماه های آینده هشدار داده و تأکید کرده به منظور پیشگیری و کاهش خطرات مالی و جانی ناشی از سیلاب، تمام هموطنان ساکن در مناطق تحت تاثیر به ویژه کشاورزان، روستائیان و عشایر باید ضمن رعایت موارد احتیاطی و ایمنی از تردد اسکان و توقف در حریم و بستر قانونی رودخانه ها و مسیل ها خودداری کرده و نسبت به برچیدن تمامی اعیانی و اشجار موجود در حدود قانونی مجاری فوق اقدامات لازم را انجام دهند.

سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی هم از کشاورزان، بهره برداران و عشایر استان خواست با توجه به ورود سامانه بارشی به استان به منظور پیشگیری و کاهش خطرات جانی و مالی ناشی از سیلاب ضمن رعایت موارد احتیاطی و ایمنی از تردد، اسکان و توقف در حریم و بستر رودخانه ها و مسیل ها خودداری کرده و ضمن بیمه کردن محصولات کشاورزی و دامی خود در فرصت باقی مانده اقدامات لازم را در جهت کاهـش خسارت های احتمالی انجام دهند.

شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی نیز با اشاره به ورود سامانه بارشی در روزهای آتی به استان و احتمال وقوع آبگرفتگی و سیلاب از مردم خواست از آنجائیکه شبکه های فاضلاب به منظور دفع پساب آب شرب مصرفی طراحی شده انداز هدایت هرگونه آب باران و آب های سطحی از طریق ناودانی ساختمان به شبکه های فاضلاب خودداری کنند.

در صورت آبگرفتگی معابر از باز کردن دریچه های فاضلاب که موجب هدایت آب های سطحی و سایر اشیاء به شبکه های فاضلاب می شوند خودداری کرده و در صورت بروز هرگونه مشکل پس زدگی به منازل از طریق شبکه فاضلاب  موضوع را با شماره تلفن 122 ارتباطات مردمی شرکت اطلاع رسانی کنند.

شرکت گاز آذربایجان غربی هم از هم استانی ها خواسته تا از توقف دادن خودروها بر روی حوضچه های گاز خودداری کنند و در صورت مشاهده نشتی گاز هر چه سریعتر با شماره تلفن 194 امداد گاز تماس بگیرند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا