اخبار
کد خبر : 7447 ۱۳۹۸/۰۱/۰۹   ۲۰:۱۹:۰۲

فرماندار ارومیه:
حدود نصف ظرفیت پشت سد شهرچای ارومیه خالی است

 

فرماندار ارومیه گفت: ظرفیت پشت سد شهرچای ارومیه ۲۲۰ میلیون مترمکعب بوده و در حال حاضر حدود نصف این ظرفیت خالی است.

به گزارش نای قلم، علیرضا ملامحمدی زاده در جلسه مدیریت بحران شهرستان جهت هماهنگی با شرکت های خدمات رسان، اظهار داشت: میزان آب ورودی به سد شهرچای در روزهای پربارش هفته آینده، مطابق با ظرفیت سد بوده و هیچگونه نگرانی درخصوص سرریز شدن این سد وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت سد شهرچای ارومیه به صورت مستمر کنترل شده و در صورت نیاز، آب پشت سد رهاسازی می شود.

فرماندار ارومیه اضافه کرد: تمام تدابیر پیشگیرانه و اقدامات لازم در راستای مدیریت بارندگی های پیش رو انجام شده است.

ملامحمدی زاده تاکید کرد: تمام تلاش مدیریت بحران شهرستان بر این است که بارندگی های هفته آتی با حداقل خسارت پشت سر گذاشته شود.

وی با اعلام اینکه امکانات تمام دستگاه ها در اختیار ستاد مدیریت بحران شهرستان خواهد بود، افزود: شرکت های خدمات رسان و بخشداران شهرستان حداکثر همکاری را با یکدیگر داشته باشند.

ملامحمدی زاده همچنین در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان تصریح کرد: آمادگی دستگاه های مختلف برای مدیریت شایسته بلایای طبیعی ضروری است.

فرماندار ارومیه با یادآوری این نکته که ستاد مدیریت بحران شهرستان و دستگاه های متولی از فردا (شنبه) تا آخر هفته در آماده باش کامل خواهند بود، تاکید کرد: عملکرد دستگاه های مختلف شهرستان درخصوص مدیریت بارندگی های پیش رو نظارت جدی شده و کوتاهی در تامین امنیت مردم پذیرفتنی نیست.

وی همکاری دستگاه های مختلف برای کاهش آسیب های احتمالی ناشی از بلایای طبیعی را ضروری دانست.

فرماندار ارومیه همچنین در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان با بخشداران، دهیاران، رابطین دهستان های ۱۹ گانه و روسای شوراهای بخش گفت: دهیاران در چند روز آینده به صورت مستمر با ستاد مدیریت بحران شهرستان در ارتباط باشند.

وی از برگزاری ۱۱ جلسه هماهنگی مدیریت بحران در رابطه با بارندگی های پیش رو و پیشگیری از حوادث احتمالی خبر داده و یادآور شد: تمامی امکانات دستگاه ها و حتی نهادهای نظامی و انتظامی در اختیار ستاد بحران شهرستان است و دهیاران باید گزارش حوادث مختلف در روستاها را به بخشداران گزارش کنند تا اقدامات لازم در اسرع وقت انجام گرفته و خسارات به حداقل برسد.

ملامحمدی زاده با اعلام اینکه دهیاران، نمایندگان دهستان و شورای بخش ها باید اطلاعیه های ستاد بحران را به اهالی روستاها اطلاع رسانی کنند، افزود: دهیاران به مردم روستاها هشدار دهند تا خانه ها و محل نگهداری احشام و طیور در مسیل ها را برای روزهای یکشنبه و دوشنبه تخلیه کنند.

فرماندار ارومیه تصریح کرد: دهیاران در رابطه با بسیج امکانات و نیروهای محلی برای مقابله با حوادث احتمالی مسئولیت دارند و باید در راستای تامین امنیت جانی و مالی مردم تا زمان بازگشت به وضعیت عادی از هیچ تلاشی دریغ نکنند.

وی یادآور شد: اقدامات فنی لازم در پل هاشم آباد و پل گلستانه که در اثر سیل های قبلی تخریب شده بودند و در حال بازسازی هستند، انجام خواهد گرفت تا دوباره دچار خسارت نشوند.

ملامحمدی زاده در پایان افزود: تمهیدات لازم در رابطه با تامین سوخت و سهمیه آرد روستاها اندیشیده شده و مدارس و سالن های ورزشی آماده اسکان در مواقع ضروری است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا