اخبار
کد خبر : 7434 ۱۳۹۸/۰۱/۰۸   ۱۰:۳۸:۳۷

نماینده مردم مهاباد در مجلس:
واردات محصولات تراریخته حتی با نصب برچسب ممنوع است

 

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی گفت: واردات محصولات تراریخته حتی با نصب برچسب نیز غیرقانونی و ممنوع است، نصب برچسب تنها به مصرف کننده در زمینه تراریخته بودن کالای خریداری شده اطلاع رسانی می‌کند.

به گزارش نای قلم، جلال محمودزاده در گفتگویی در خصوص واردات تراریخته و توزیع روغن‌های خوراکی با برچسب تراریخته، اظهار داشت: بر اساس قانون برنامه ششم توسعه واردات هرگونه محصولات تراریخته جز محصولاتی که برای تحقیقات در سطح محدود وارد کشور می‌شود ممنوع است.

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه واردات محصولات تراریخته‌ای که مصرف خوراکی دارند به کشور ممنوع است، تصریح کرد: قانون ممنوعیت واردات محصولات تراریخته رعایت نمی‌شد و بیشتر محصولات کشاورزی که مصرف انسانی و دامی دارند تراریخته هستند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در حال حاضر بسیاری از محصولات تراریخته‌ای که در بازار توزیع می‌شوند فاقد برچسب خاص هستند، عنوان کرد: مصرف کننده‌ای که قصد دارد روغن و یا سویا خریداری کند به دلیل عدم نصب برچسب محصول تراریخته امکان تفکیک محصولات در بازار را ندارد در صورتی که این حق قانونی وی است.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای در پایان گفتگو با خانه ملت با اشاره به اینکه با دو مقوله واردات محصولات تراریخته برخلاف قانون و عدم نصب برچسب مواجه هستیم، خاطرنشان کرد: واردات محصولات تراریخته حتی با نصب برچسب نیز غیرقانونی و ممنوع است، نصب برچسب تنها به مصرف کننده در زمینه ترا ریخته بودن کالای خریداری شده اطلاع رسانی می‌کند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا