Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 7433 ۱۳۹۸/۰۱/۰۸   ۱۰:۳۶:۱۱

در بیانیه تشکل های کارگران ساختمانی مطرح شد؛
کارگران ساختمانی؛ مظلومترین و فقیرترین قشر از کارگران

 

انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی در بیانیه‌ای مشترک بر خطوط کلی مطالبات خود تاکید کردند و خواستار روشن شدن دستمزد کارگران ساختمانی شدند.

به گزارش نای قلم، 84 انجمن صنفی کارگران ساختمانی در بیانیه‌ای مشترک بر مطالبات اصلی خود تاکید کردند و خواستار بهبود معیشت خود شدند.

در این بیانیه آمده است: آیا کارگران ساختمانی در این کشور جز کارگران محسوب نمی‌شوند؟ یا خرج و مخارج زندگی اینها کمتر از سایر کارگران شاغل است؟ اصلا تعیین دستمزد در سرنوشت کارگران ساختمانی تاثیرگذار است یا نه؟ چرا هیچوقت هیچ تلاشی نشده است که برای کارگران ساختمانی نیز به‌سان سایر کارگران یک قیمت قانونی مصوب کنند تا کارفرمایان نیز از آن تبعیت کنند؟ هیچ می‌دانید برخی کارگران ساختمانی در برخی ماه‌های سال به ندرت ۵ روز کار می‌کنند؟ بی‌شک کارگران ساختمانی مظلومترین و فقیرترین قشر از کارگران هستند که هیچ مقام رسمی در حمایت از معیشت آنها هیچ جلسه‌ای را برگزار نمی‌کند؛ گاها برخی انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی مستقل در کشور در این باب تلاش کرده اند که تاثیر بسزایی در سرنوشت‌شان ایجاد نکرده است.

در ادامه خواسته‌های کارگران ساختمانی به شرح زیر بیان شده است:

۱- تعیین دستمزد برای تمامی رسته‌های ساختمانی به صورت منطقه‌ای.

۲- کاهش سن بازنشستگی از ۶۰ سال به حداقل ۵۵ سال.

۳- گماردن کارهای ساختمانی در زمره کارهای سخت و زیان آور.

۴- پرداخت غرامت بیماری چه ناشی از کار چه غیر ناشی از کار بدون هیچ پیش شرطی.

۵ - اجرای قانون واریزی حق بیمه کارگران ساختمانی  با ۷ درصد حداقل حقوق قانون کار.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا