اخبار
کد خبر : 7424 ۱۳۹۸/۰۱/۰۷   ۲۰:۵۷:۳۳

استاندار آذربایجان غربی:
لزوم رهاسازی آب از سدهایی که احتمال سرریز شدن دارند

 

استاندار آذربایجان غربی بر لزوم رهاسازی آب از سدهایی که احتمال سرریز شدن دارند، تاکید کرد.

به گزارش نای قلم، محمدمهدی شهریاری در دومین جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران در سال 98 که با حضور اعضای این شورا در محل استانداری برگزار شد، اظهار داشت: شرکت آب منطقه‌ای با هماهنگی فرمانداران استان لازم است نسبت به رهاسازی مقداری از آب سدهایی که ظرفیت آن‌ها در حال تکمیل و سرزیر شدن است، اقدام کند.

وی بر ضرورت انجام اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با حوادث احتمالی ناشی از بارندگی روزهای آتی در استان تاکید کرد.

استاندار آذربایجان غربی اضافه کرد: فرمانداران از همین امروز با هماهنگی شرکت آب منطقه ای استان، اقدامات اولیه و پیشگیرانه لازم را در نقاط حادثه خیز انجام دهند.

وی تصریح کرد: برای جلوگیری از بروز حوادث ناشی از بارندگی، تمام فرمانداران و مدیران استان در آماده باش کامل هستند و شرایط را به صورت مستمر رصد می کنند.

شهریاری اظهار کرد: امکانات و تجهیزات همه دستگاه ها از جمله فرمانداری ها و شهرداری ها برای مواجهه با حوادث احتمالی بسیج شده است.

استاندار آذربایجان غربی در ادامه از فرمانداران خواست کشاورزان را به بیمه کردن محصولات کشاورزی تشویق کنند.

شهریاری در این ارتباط گفت: بیمه محصولات کشاورزی، با توجه به تغییرات آب و هوایی و حوادث پیش بینی نشده، ضروری است.

مقام عالی استان، لایروبی رودخانه ها را جزو برنامه های سال 98 عنوان کرد و گفت: با بودجه تخصیصی از سوی ستاد احیای دریاچه ارومیه و همچنین با کمک اعتبارات استانی، 140 کیلومتر از رودخانه های استان در سال جاری لایروبی خواهد شد.

اجرای طرح های آبخیزداری برای کاهش ریسک پذیری سیل، مساعدت در جهت نوسازی تجهیزات و ماشین آلات شرکت آب منطقه ای استان و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان، تخصیص اعتبار مورد نیاز جهت تکمیل پل های هاشم آباد، گلستانه و پوش آباد و اطلاع رسانی به موقع وضعیت آب و هوایی به مردم از دیگر تاکیدات و مصوبات این جلسه بود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا