اخبار
کد خبر : 7415 ۱۳۹۸/۰۱/۰۶   ۱۷:۰۷:۳۹

به دنبال بارش های اخیر برگزار شد؛
تشکیل جلسه مدیریت بحران دانشگاه/ بیمارستان ها آمادگی لازم را برای موارد اورژانسی و بحرانی دارند

 

جلسه مدیریت بحران داشگاه با حضور ریاست دانشگاه معاونین و جمعی از مسوولان برگزار شد.

به گزارش نای قلم، به دنبال بارش های اخیر در استان های همجوار و همچنین استان آذربایجان غربی جلسه ستاد بحران دانشگاه با حضور ریاست دانشگاه و معاونان و جمعی از مسوولان دانشگاه برگزار شد.

در این جلسه در خصوص عملکرد واحدهای مختلف از جمله اورژانس، معاونت درمان، معاونت بهداشت و معاونت غذا ودارو بحث و تبادل نظر شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و بهداشت و درمان آذربایجان غربی در این جلسه گفت: مدیریت در شرایط بحران نیازمند همبستگی و جلب حمایت کلیه واحدهای دانشگاهی اعم از معاونت ها و شبکه های بهداشت و درمان می باشد.

 جواد آقازاده ادامه داد: معاونت ها و خصوصا مرکز حوادث و فوریت های پزشکی باید مراکز معین خود را برای بحران احتمالی در خود شهر و یا شهرستان ها انتخاب کنند تا در وقوع بحران احتمالی با مشکل مواجه نشویم.

 محمد مینایی مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه ای معاونت بهداشتی دانشگاه در خصوص استفاده صحیح از مواد غذایی کنسرو شده در زمان وقوع سیل، تشدید کنترل کیفی آب شرب مصرفیبه خصوص در مناطق با خطر بالا، شناسایی سامانه های آبرسانی  و سامانه های با ریسک بالا جهت خارج کردن از مدار در صورت وقوع احتمالی حران و... توصیه هایی را ارائه و اعلام کرد که معاونت بهداشتی آمادگی لازم برای مقابله با بحران را دارد.

جلال غفارزاده معاون غذا و داروی دانشگاه نیز به اهمیت توجه به انبارهای دارویی اشاره کرد و گفت: برای اینکه ما در هنگام وقوع سیل احتمالی با مشکل مواجه نشویم باید موقعیت های مکانی انبارهای دارویی خود را بیشتر مورد توجه قرار دهیم چرا که بیشتر انبارهای واحدهای دانشگاه در طبقان زیرین هر واحد قرار دارند و این خود تهدید بشمار می آید و ما باید برای آنها تمهیداتی بیندیشیم.

 وی افزود: موقعیت مکانی انبارهای دارویی شرکت های که ما با آنها قرارداد داریم بر اساس استاندارد می باشند .

غفارزاده ادامه داد دانشگاه از لحاظ موجودی دارو در انبار مشکل خاص ندارد.

در ادامه جلسه ابراهیم حسنی معاون درمان دانشگاه استان با اشاره به آمادگی کامل دانشگاه به لزوم کنترل امکانات موجود و آمادگی برای کمک به شهرستان ها و استان های همجوار خبر داد و گفت بیمارستان های دانشگاهی آمادگی لازم را برای موارد اورژانسی و بحرانی دارند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا