Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 7396 ۱۳۹۸/۰۱/۰۴   ۲۱:۵۹:۳۳

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی خبر داد؛
استقرار نخستین بالگرد اورژانس هوایی در ارومیه

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و بهداشت و درمان آذربایجان غربی گفت: نخستین بالگرد اورژانس هوایی برای خدمت رسانی در مواقع اضطراری در فرودگاه ارومیه مستقر شد.

به گزارش نای قلم، جواد آقازاده در گفتگویی اظهار داشت: این بالگرد تمامی مناطق روستایی و شهری استان را پوشش می دهد.

وی افزود: با توجه به این که استان ما یک استان حادثه خیز و کوهستانی است و از طرف دیگر حدود 960 کیلومتر با کشورهای خارجی مرز مشترک داریم که این امر باعث شده تا تعداد مرز نشینان این استان زیاد باشد به طبع آن دسترسی به این نواحی مشکلات خاص خود را دارد.

آقازاده ادامه داد: معضل ترافیک و بارش برف در زمستان خدمات رسانی به بیماران مخصوصا نجات جان زنان باردار و مصدومین حوادث و تصادفات جاده ای را با مشکل مواجه می کند.

وی تصریح کرد: 2 سال است تلاش می کنیم اورژانس هوایی را در استان راه اندازی کنیم که امسال این امر محقق شد و طبیعی است که ما بتوانیم قدرت مانور خود را جهت جابجایی بیماران افزایش دهیم و با راه اندازی این اورژانس هوایی طبیعی است که آمار مرگ و میر مادران باردار و میزان مرگ و میر تصادفات جادهای کاهش خواهد یافت.

آقازاده افزود: با بهره برداری از اورژانس هوایی امنیت فکری برای شهروندان ایجاد می کنیم ضمن اینکه ما سال گذشته 86 دستگاه آمبولانس وارد سیستم ناوگان اورژانس کردیم.

پیش از این نیز شهرستان تکاب در جنوب آذربایجان غربی تحت پوشش خدمات اورژانس هوایی شهر زنجان قرار گرفته بود.

آذربایجان غربی استانی کوهستانی است و اغلب امدادرسانی در مواقع اورژآنسی با مشکل مواجه می شد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا