اخبار
کد خبر : 7383 ۱۳۹۷/۱۲/۲۸   ۲۳:۳۳:۴۹

مدیر آزمایشگاه کنترل غذا و داروی آذربایجان غربی:
طرح ویژه کنترل سلامت نوروزی مواد خوراکی در استان اجرا می شود

 

مدیر آزمایشگاه کنترل غذا و داروی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان آذربایجان غربی گفت: طرح ویژه کنترل سلامت نوروزی مواد خوراکی با هدف تامین سلامت مواد خوراکی و آشامیدنی مصرفی شب عید شهروندان در استان اجرا می شود .

به گزارش نای قلم، امیر رحیمی‌راد در گفتگویی اظهار داشت: به موازات کنترل ادواری نمونه‌های دریافتی از سایر مراجع ارسال کننده نمونه برای انجام آزمون‌های فیزیکوشیمیایی، رنگ، میکروبی، بسته‌بندی، سم شناسی ، طرح ویژه نوروزی نیز که عمدتا شامل نمونه‌های پر مصرف ایام نوروز شهروندان گرامی از قبیل شیرینی‌جات و آجیل بوده، توسط کارشناسان آزمایشگاه کنترل غذا و دارو معاونت غذا و داروی دانشگاه مورد بررسی و آنالیز قرار می‌گیرد.

وی افزود: از ابتدای آغاز طرح در سال جاری 91 نمونه در این آزمایشگاه پذیرش شده است که 47 مورد مربوط به شیرینی جات، 19 مورد سالاد، 14 مورد جوجه کباب، 8 مورد نان و 3 مورد اجیل بود است که طی نمونه برداری توسط مراکز بهداشت شهرستان‌های تابعه استان به این آزمایشگاه ارسال می‌شود.

مدیر آزمایشگاه کنترل غذا و داروی ارومیه در ادامه توصیه کرد در هنگام خرید شیرینی‌جات، تنقلات و آجیل در صورت مشاهده رنگ‌های غیرطبیعی از خرید این گونه مواد خوراکی به دلیل احتمال استفاده از رنگ‌های غیر خوراکی و مصنوعی اجتناب شود.

وی همچنین در پایان توصیه کرد در هنگام خرید محصولات بسته بندی شده علاوه بر بررسی مشخصات نه گانه روی برچسب محصولات به ویژه تاریخ تولید و انقضاء و ترکیبات مندرج در آن، به نشانگرهای رنگی تغذیه‌ای مندرج در آن نیز توجه لازم صورت پذیرد، ضمن اینکه پیشنهاد می‌گردد از خرید و مصرف شیرینی‌جات خامه‌ای به دلیل داشتن چربی بالا و مستعد آلودگی میکروبی و فسادپذیری سریع، پرهیز شود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا