اخبار
کد خبر : 7380 ۱۳۹۷/۱۲/۲۶   ۲۱:۴۳:۱۰

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی:
عدم وجود خانه مسافر از مشکلات اساسی استان است

 

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: عدم وجود خانه مسافر و بازارچه دایمی از مشکلات اساسی استان است.

به گزارش نای قلم، جلیل جباری، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی، در جلسه کمیته ساماندهی تفرجگاه ها اظهار داشت: اگر شهرداری همکاری لازم را داشته باشد و زمین را فراهم کند می توان مشکل بازارچه دایمی را حل کرد.

وی افزود: هیچ مجوز و اقدامی در رابطه با خانه مسافر در استان انجام نشده است و برای مالکان خانه‌هایی در استان که علاقمند به فعالیت در بخش گردشگری هستند و اعلام آمادگی برای ارائه خدمات و اسکان میهمانان می‌کنند، مجوز خانه مسافر صادر می‌شود.

جباری با بیان اینکه تمام دستگاه های مربوطه باید در راستای مهار و کاهش آُیب های اجتماعی در تفرجگاه ها تمام تلاش خود را به کار ببرند، اظهار کرد: کارکرد مطلوب تفرجگاه ها باعث افزایش نشاط اجتماعی و تقویت فرهنگ شهر می شود.

وی افزود: این تفرجگاه ها می تواند مکانی برای تخلیه انرژی و تامین سلامت جسمی، کاهش آسیب های اجتماعی، کمک به توسعه گردشگری، محیطی برای عرضه صنایع دستی و گردشگری بوده و همچنین در حوزه اقتصادی نیز تاثیر بسزایی داشته است.

این مقام مسوول با اشاره به اینکه در دستورالعمل کاهش مهار و آسیب های اجتماعی تفرجگاه ها هفت عنوان جز وظایف اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی است، بیان کرد: ساماندهی مراکز اقامتی و استیجاری، تهیه و توزیع نقشه راه و بروشور، ایجاد پایگاه های اطلاع رسانی گردشگری، ایجاد غرفه صنایع دستی در تفرجگاه ها، نظارت بر مراکز اقامتی و ایجاد ساز و کار مناسب جز دستورالعمل کاهش مهار و آسیب های اجتماعی تفرجگاه ها در میراث فرهنگی است.

جباری آماده سازی زیرساخت های لازم در مورد راه دسترسی به تفرجگاه ها و ایجاد آلاچیق، استقرار 25 راهنمای گردشگری استان در اماکن تاریخی و تفرجگاه ها، آماده سازی بالغ بر 200 هزار بروشور، برگزاری دوره های فعالان عرصه گردشگری را جزیی از برنامه های اداره کل عنوان کرد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی افزود: 17 نوروزگاه با 132 عنوان برنامه از 25 اسفند ماه سال جاری تا 13 فروردین ماه سال آینده در سطح استان برگزار می‌شود.

این مقام مسوول در ارتباط با برگزاری نوروزگاه در ارومیه اظهار کرد: برنامه نوروزگاه در ارومیه روزهای چهار و پنج فروردین ماه 98 در مجتمع تجاری و تفریحی ترک مال و در روزهای شش تا هشت فروردین از ساعت 16 تا زمان اذان مغرب در مدرسه تاریخی 22 بهمن برگزار می شود.

این مقام مسوول گفت: در نوروزگاه‌های کل استان بازارچه‌های دائمی و موقت صنایع دستی ایجاد می‌شود که علاوه بر فروش صنایع دستی در این بازارچه‌ها به معرفی غذاها، سوغاتی‌ها و بازی‌های محلی استان پرداخته می‌شود.

در پایان این جسله ارگان های عضو ستاد خدمات سفر آذربایجان غربی گزارشات خود را ارائه دادند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا