Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 738 ۱۳۹۴/۰۷/۱۳   

مشکل خاصي در پيشبرد پروژه انتقال آب به دریاچه ارومیه وجود ندارد

* مطالعات زمين شناسي به پايان رسانده و هنوز عمليات حفاري آغاز نشده است

معاون اجرایی طرح انتقال آب سد کانی سیب به دریاچه ارومیه گفت: با توجه به تدابیر اندیشیده شده مشکل خاصي در پيشبرد اين پروژه وجود ندارد.

به گزارش نای قلم، میکاییل بهادری امروز در بازدید خبرنگاران از محل کارگاه تونل انتقال آب در شهرستان نقده، اظهار کرد: در حال حاضر مطالعات گسترده زمين شناسي را به پايان رسانده ايم و هنوز عمليات حفاري آغاز نشده است.

وی افزود: انتقال آب بين حوضه ها در دنيا امري متداول است و احداث اين نوع تونل هاي بلند اصولا به روش مکانيزه و با دستگاه TBM انجام مي شود و امکان کار به صورت دستي در چنين پروژه هايي اساسا وجود ندارد.

بهادری درباره توانايي تکنولوژيک کشور براي توليد دستگاه در داخل نيز گفت: ساخت برخي از قطعات و تجهيزات اين دستگاه در داخل، در آستانه نهايي شدن است ولي خود دستگاه را هنوز نمي توان در کشور توليد کرد.

مجري انتقال آب از رودخانه زاب به درياچه اروميه گفت: مشکل خاصي در پيشبرد اين پروژه وجود ندارد؛ 2 دستگاه خريداري شده که يکي از آنها وارد کشورهم شده است؛ دستگاه دوم نيز در بهمن وارد مي شود و از ارديبهشت سال آينده، پس از عمليات نصب در کارگاه، مورد استفاده قرار خواهد گرفت و اميدواريم با انتقال آب به درياچه اروميه، نقش موثري در حل مشکلات زيست محيطي اين حوضه ايفا کنيم.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا