اخبار
کد خبر : 7378 ۱۳۹۷/۱۲/۲۶   ۲۱:۴۰:۱۳

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی آذربایجان‌غربی عنوان کرد؛
نوروزگاه‌ها محلی برای آشنایی با فرهنگ‌ها

 

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی گفت: گردشگران با حضور و تماشای نوروزگاه‌های مختلف شهرستان‌های آذربایجان‌غربی می‌توانند با تنوع فرهنگی و آیینی این استان آشنا شوند.

به گزارش نای قلم، ریتا خضرزاده در گفتگویی اظهار کرد: امسال برای سومین سال پیاپی ۱۷ مراسم نوروزگاه در شهرستان‌های مختلف سطح استان برگزار می‌شود.

او افزود: برگزاری نوروزگاه‌ها پس از آن آغاز شد که سیاست جدید سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مبنی بر حفظ و صیانت مراسم دیرینه نوروز و معرفی تنوع آن در پهنای ایران اتخاذ و ابلاغ شد.

حسن سپهرفر، معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان‌غربی نیز با اشاره به اهمیت این نوروزگاه‌ها ادامه داد: استان آذربایجان‌غربی از تنوع قومیت‌ها و فرهنگ‌ها برخوردار بوده و این مراسم بهترین فرصت برای آشنایی گردشگران نوروزی استان با آداب و رسوم مختلف این استان است.

او عنوان کرد: گردشگری فرهنگی یکی از شاخه‌های صنعت گردشگری است که هر گردشگر دوست دارد با نحوه زندگی، آداب معاشرت، اعتقادات و رسم و رسوم مردم شهرستان‌های مختلف آشنایی پیدا کنند که پیام آن صلح، دوستی و احترام متقابل است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا