Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 7374 ۱۳۹۷/۱۲/۲۵   ۲۲:۵۴:۳۵

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی خبر داد
اجرای طرح "همسایه بانی" برای اولین بار در ایام تعطیلات نوروز

 

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی از اجرای طرح "همسایه بانی" برای اولین بار در ایام تعطیلات نوروز امسال خبر داد.

به گزارش نای قلم، سردار مسعود خرم نیا فرمانده انتظامی آذربایجان غربی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این طرح به صورت پایلوت در ایام نوروز با هدف افزایش امنیت و پیشگیری از سرقت منازل و خودرو‌های مردم با مشارکت‌های مردمی به ویژه در نقاط و محلات جرم خیز استان اجرا می‌شود که در صورت نتیجه دادن از سال آینده به صورت کشوری اجرا می شود.

 وی اضافه کرد: در اجرای این طرح مردم یاور، حامی و پشتیبان پلیس خواهند بود و کسانی که در ایام نوروز به مسافرت نخواهند رفت و امین محله و مورد اعتماد مردم هستند، پلیس را همراهی خواهند کرد تا در صورت مشادهده هرگونه رفت و آمد مشکوک و یا رفتار مشکوک آن را به پلیس اطلاع بدهند تا به موقع از بروز جرایم پیشگیری شود.

*استقرار نیروهای انتظامی در مکان های پیش بینی شده از بعدازظهر روز سه شنبه

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی گفت: نیروهای انتظامی در مکان های پیش بینی شده از بعدازظهر روز سه شنبه در شهر به منظور کنترل حوادث و تخلفات احتمالی چهارشنبه آخر سال مستقر می شوند.

 وی ادامه داد: با هماهنگی‌های صورت گرفته با مقامات قضائی اگر در چهارشنبه آخر سال افرادی اقدام به پرتاب مواد منفجره و محترقه به سوی مردم و اموال عمومی کند ضمن تشکیل پرونده قضائی برای افراد خاطی، تا پایان تعطیلات نوروزی مهمان پلیس خواهند بود.

خرم نیا با بیان اینکه خودروهای هنجارشکن نیز در چهارشنبه آخر سال توقیف می‌شوند اضافه کرد: تاکنون ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار فقره مواد محترقه غیر مجاز در استان کشف و ضبط شده است.

وی خاطرنشان کرد: بعد از طی مراحل قضائی این تعداد توسط نیروی انتظامی امحا خواهد شد.

*آغاز اجرای طرح ترافیکی نوروز ۹۸

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی به طرح ترافیکی نوروز ۹۸ اشاره کرد و گفت: این طرح در راستای افزایش ایمنی جاده ها، روان سازی و کنترل ترافیک و کاهش تصادفات از امروز با شعار "پرهیز از خطر، آرامش در سفر، نشاط بهاری و نظم و قانونمداری" در قالب رزمایش در سطح استان آغاز شده است و تا ۱۷ فروردین سال جدید ادامه خواهد داشت.

خرم نیا با اشاره به اینکه یکی از مطالبات مردم در روزهای آخر سال از پلیس ایجاد امنیت و آرامش در جامعه است، اظهار داشت: پلیس وظیفه دارد با مخلان امنیت برخورد قانونی کند و در این رابطه کسانی که با انداختن مواد محترقه به سوی مردم و به اموال مردم خسارت بزنند با آنها با جدیت برخورد خواهد کرد.

*جمع آوری معتادان متجاهر

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی جمع آوری معتادان متجاهر را در این ایام از دیگر اقدامات پلیس برای تامین امنیت و آرامش خاطر مردم در ایام نوروز عنوان و اظهار کرد: بخش عمده سرقت‌ها توسط این افراد انجام می‌شود و برای اینکه در سطح معابر نباشند پس از جمع آوری شدن در کمپ‌های مربوط به ماده ۱۵ و ۱۶ به مدت یک ماه نگهداری می شوند تا پس از ترک و اصلاح به جامعه برگردند.

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی در ادامه سخنان خود گفت: امسال سه میلیون و 100 هزار عدد انواع مواد محترقه غیرمجاز در این استان کشف و ضبط شده است.

خرم نیا افزود: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 290 درصد کاهش یافته است.

به گفته وی علت کاهش مواد محترقه قاچاق به افزایش قیمت و تلاش نیروی انتظامی در جهت کاهش ورود این کالا به استان برمی گردد.

وی در ادامه به آمار تصادفات برون شهری و درون شهری استان نیز اشاره کرد و افزود: از اول سال تا کنون در استان ۳۹۳ نفر در اثر تصادفات برون شهری فوت کردند که این آمار نسبت به سال گذشته ۲ درصد کاهش داشت و ۱۲۰ نفر نیز در اثر تصادفات درون شهری فوت کرده بودند که در تصادفات فوتی درون شهری نسبت به سال گذشته ۶ در صد کاهش داشت. همچنین در این مدت ۹ هزار و ۱۴۴ نفر نیز بر اثر تصادفات مجروج شده بودند که نسبت به سال گذشته ۴ درصد افزایش داشت.

خرم‌نیا با اشاره به اینکه در طول ۱۱ ماهه امسال بیش از یک میلیون نفر با سامانه‌ ۱۱۰ پلیس آذربایجان‌غربی تماس صورت گرفته، از مردم درخواست کرد: با توجه به اینکه بسیاری از این تماس‌ها ضروری نبوده و یا در حوزه اختیارات و وظایف پلیس نیست پلیس مجبور است در همه جا حضور یابد و این باعث هدر رفت زمان در تماس های ضروری و عملیاتی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۱۶ هزار و ۸۵۹ پرونده به مرکز مشاوره و کلانتری ارجاع شده است، تصریح کرد: از این تعداد پرونده وارده ۷۷ درصد پرونده منجر به مصالحه شده است تا پرونده به واحد قضایی نرسد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا