اخبار
کد خبر : 7370 ۱۳۹۷/۱۲/۲۳   ۲۳:۰۳:۰۵

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور:
واحد‌های تولیدی آنگونه که فکر می کردیم مقاوم نشدند

 

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: واحد‌های تولیدی آنگونه که فکر می کردیم مقاوم نشدند و هم در مدیریت اقتصاد ملی دچار مشکلاتی شدیم و فضای اقتصادی را نتوانستیم به خوبی مدیریت کنیم و اکنون به تثبیت نسبی رسیده ایم، ولی هنوز مشکلات وجود دارد.

به گزارش نای قلم، جمشید انصاری در هفتمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان اظهار داشت: با تحریم گسترده‌ای مواجه شدیم و آثارقابل توجهی در اقتصاد ما داشت و برنامه‌هایی را در راستای اقتصاد مقاومتی طرح ریزی کردیم.

وی افزود: وقتی تکانه شدیدی در اقتصاد ملی ما رخ می‌دهد، باید بدانیم چه میزان اقتصاد مقاومتی ما از آن متاثر شده است.

معاون رئیس جمهور گفت: آنچه که اتفاق افتاد حداقل به ما دیکته می‌کند که در برنامه‌هایی که برای اقتصاد مقاومتی پیش بینی کرده بودیم نیاز به تجدیدنظر در سطح ملی و استانی داریم.

انصاری تاکید کرد: بر اساس تجربیات حاصل از دور جدید تحریم ها، در برنامه های پیش بینی شده در اقتصاد مقاومتی نیازمند بازنگری های اساسی هستیم.

وی خاطرنشان کرد: تغییر در روش اداره بانک ها در سطح ملی و ایجاد بانک هایی با کارکردهای مناسب در خارج از کشور و همچنین اتکای بیشتر اقتصاد ملی به دانش بومی از جمله مواردی هستند که علی رغم اقدامات انجام گرفته توفیقات چندانی در آن ها نداشته ایم.

معاون رئیس جمهور عنوان کرد: برخی جهت گیری ها و اولویت های دستگاه های اجرایی به ویژه در حوزه صرفه جویی در مصرف آب باید متناسب با نیازهای کشور اصلاح شود.

انصاری ادامه داد: روش هایی نظیر کشت گلخانه ای، توسعه کشت کلزا و محصولات کم آب بر مورد نیاز مصارف داخلی کشور با وجود اینکه می توانند تاثیر بسزایی در صرفه جویی در مصرف اب داشته باشند اما با شدت کمتری پیگیری می شوند که توسعه کشت گلخانه ای کشور در سال جاری تنها ۳۰ هکتار بوده است.

انصاری افزود: در حوزه آذربایجان غربی نیز ایجاد شبکه برای استفاده از حق آبه رود ارس به مراتب هزینه کمتری از ایجاد سدها برای تامین منابع ابی مورد نیاز استان دارد که تاکنون توجه چندانی به این امر نشده است.

رییس سازمان اداری و استخدامی کشور با اشاره به اینکه برای تامین برق کشور در روزهای پیک تابستان سال آتی با کمبود ۷هزار مگاوات برق در سطح کشور مواج هستیم اظهار کرد: سه هزار مگاوات از این کسری از محل صرفه جویی در مصرف تامین و برای تامین چهار هزار مگاوات دیگر نیز باید واحدهای نیروگاهی جدید وارد مدار تولید برق کشور شوند که تکمیل و توسعه نیروگاه ۴۰۰مگاواتی شوط می تواند در تامین برق منطقه تاثیر قابل توجهی داشته باشد.

وی در پایان گفت: آذربایجان غربی ظرفیت و توانمندی بالایی در حوزه کشاورزی و دامی دارد و می توان با ایجاد ارتباط بین مراکز دانش بنیان و کشاورزی استان از این ظرفیت ها نهایت استفاده را برد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا