Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 737 ۱۳۹۴/۰۷/۱۳   

حفاری تونل انتقال آب به دریاچه ارومیه آغاز می‌شود

* زمانبندی حفاری پروژه انتقال آب کانی سیب به دریاچه ارومیه تا ابتدای سال 98 طول می کشد

یکی از برنامه های احیای دریاچه ارومیه انتقال آب از سد کانی سیب به دریاچه ارومیه است که به شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران واگذار شده است و قرار است حفاری مکانیزه انتقال آب از سدکانی سیب به دریاچه ارومیه، فردا با حضور وزیر نیرو آغاز شود.

به گزارش نای قلم، مجري انتقال آب از سد کاني سيب به درياچه اروميه گفت: کليد اين طرح از سال 92 زده شد و بر اساس بررسي هاي صورت گرفته تا سال 97 اين پروژه به پايان مي رسد.

علي اصغر حاج ملاعلي، امروز در نشست خبري آغاز عمليات حفاري مکانيزه انتقال آب از سدکاني سيب به درياچه اروميه اظهار کرد: سد کانی سیب آخرین نقطه ای است که می شود به صورت ثقلی و در کانال های روباز، آب را به دریاچه ارومیه انتقال داد، چون بقیه پروژه ها به علت ارتفاع سطح  نیاز به پمپاژ آب چند صد متری دارند و یک هزینه دائمی بهره برداری را نیز در برمی گیرند.

وی خاطرنشان کرد: زمانبندی حفاری پروژه انتقال آب کانی سیب به دریاچه ارومیه تا ابتدای سال 98 طول می کشد.

حاج ملاعلي، با بیان این نکته که دریاچه ارومیه 15 تا 30 میلیارد مترمکعب آب کم دارد، افزود: با این انتقال سالانه 650میلیون متر مکعب آب دریاچه ارومیه تامین می شود، بنابراین باید پروژه های دیگری در محدوده دریاچه ارومیه به اجرا درآید تا شاهد احیای این دریاچه باشیم.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا