اخبار
کد خبر : 7367 ۱۳۹۷/۱۲/۲۳   ۲۲:۴۲:۴۹

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان غربی:
بیماران خاص تحت پوشش بیمه‌ای پایه سلامت هستند

 

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر پنج گروه از بیماران خاص از جمله بیماران کلیوی، تالاسمی، MS، هموفیلی و دیالیز تحت پوشش بیمه‌ای پایه سلامت هستند. 

به گزارش نای قلم، نادر نانبخش در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: بر اساس قانون برخی از خدمات بیماران خاص مشمول حذف فرانشیز است یعنی بابت ارائه خدمت هیچ پولی از بیمار دریافت نمی‌شود.

وی افزود: علاوه بر ارائه خدمات دارویی برخی از خدمات بیمارستانی بیماران خاص نیز با هزینه کمتری انجام می‌شود.

نانبخش اضافه کرد: به طور مثال اگر یک بیمار مبتلا به هموفیلی برای درمان بیماری سرماخوردگی به مراکز درمانی مراجعه کند باید مانند افراد عادی فرانشیز خدمت را پرداخت کند اما اگر همان فرد برای دریافت فاکتور هفت به مراکز درمانی مراجعه کند خدمت به صورت رایگان به وی ارائه می‌شود.

* 2 هزار و 984 نفر بیمار خاص از خدمات بیمه سلامت استفاده می کنند

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان غربی اظهار کرد: در حال حاضر 2 هزار و 984 نفر از بیمه شدگان بیمه سلامت استان، بیماران خاص هستند و از خدمات بیمه سلامت استفاده می کنند.

وی با بیان اینکه بیمه سلامت به طور متوسط برای هر نفر از بیماران خاص ماهانه 15 میلیون ریال هزینه درمان پرداخت می کند، تصریح کرد: ماهانه 40 میلیارد ریال کمک هزینه درمان به این بیمه شدگان پرداخت می شود.

به گفته مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان غربی، امسال ۱۹ مورد بیماری خاص به تعداد بیمه‌های تحت پوشش بیمه سلامت افزوده شده است.

* حذف دفترچه‌های کاغذی بیمه سلامت

وی از حذف دفترچه‌های کاغذی بیمه سلامت آذربایجان‌غربی خبر داد و توضیح داد: طرح الکترونیکی شدن نسخه های بیماران از هفته گذشته در ۳۱ استان و هر استان یک شهر آغاز به کار کرده است که این طرح در آذربایجان غربی در شهر نقده به صورت پایلوت آغاز شده است.

نانبخش اذعان کرد: طرح الکترونیکی شدن نسخه های بیماران تا پایان سال ۹۸ در سراسر کشور اجرایی می شود.

وی افزود: این طرح با هدف کاهش هزینه‌ها، حذف کاغذ، بهره‌وری بیشتر و خدمات‌رسانی بهتر اجرا می‌شود که با حذف دفترچه، اطلاعات بیمار در سامانه به ثبت رسیده و با ارائه کد ملی از سوی بیمار، دسترسی به آن انجام می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه ماهانه 85 هزار دفترچه چاپ و تحویل مردم داده می‌شود، افزود: طرح حذف دفترچه‌ها منجر به آسایش و آرامش بیمه شدگان می‌شود.

به گفته وی، الکترونیکی شدن خدمات، هزینه‌ها را کاهش داده و دریافت خدمات را آسان‌تر می‌کند.

نانبخش تصریح کرد: یک هزار و 260 مورد موسسه طرف قرارداد بیمه سلامت در استان وجود دارد که در سال جدید نیز ۹۲ موسسه دیگر به این تعداد افزوده می شود.

وی گفت: ۵۹ دفتر پیشخوان طرف قرارداد بیمه سلامت برای خدمات صدور تعویض تمدید المثنی در استان وجود دارد.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان غربی در خصوص میزان بدهی ها نیز گفت: ۳۵۶ میلیارد تومان از مطالبات موسسه‌های پاراکلینیک و درمانگاه‌های خصوصی، دولتی و دانشگاهی و همچنین پزشکان طرف قرارداد بیمه سلامت این استان پرداخت شده که از این میزان ۲۴۴ میلیارد به صورت نقدی و بقیه به صورت اوراق تحویل علوم پزشکی شده است.

*پرداخت تمام بدهی ها

نانبخش افزود: بیمه سلامت تمامی بدهی های خود را با موسسات طرف قرارداد پرداخت کرده و یک ماه بدهی مانده نیز به دلیل روند طولانی تحویل برگه های دفترچه های درمانی است.

وی تشریح کرد: بدهی های بیمه سلامت تا پایان آبان ۷۰ درصد پرداخت شده و آذرماه نیز طی روزهای آینده تا پایان سال پرداخت می شود، بنابراین تنها بدهی این بیمه به موسسات طرف قرار داد خود پس از دی ماه است که به دلیل فرآیند طولانی تحویل برگه های دفترچه های درمانی بیماران است و می توان گفت تقریبا وضعیت پرداخت حق بیمه های بیمه سلامت، به روز است و این بیمه بدهی آنچنانی ندارد.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی با بیان اینکه یک میلیون و ۹۸۴ هزار نفر از جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند، اظهار کرد: صندوق بیمه سلامت همگانی و صندوق روستایی در مجموع با بیش از یک میلیون و ۷۲۸ هزار نفر عضو بیشترین اعضای صندوق‌های بیمه سلامت استان را به خود اختصاص داده اند.

نانبخش خاطرنشان کرد: در سال جدید به خاطر رفاه حال جانبازان و خانواده شهدا به موسسات طرف قرارداد اعلام کردیم تا دفترچه افرادی که تا پایان امسال قابلیت استفاده داشت، تا روز ۳۱ خرداد ۹۸ مورد استفاده قرار گیرد و نیازی به دفترچه جدید نداشته باشند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا