اخبار
کد خبر : 7365 ۱۳۹۷/۱۲/۲۲   ۱۹:۰۸:۳۶

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی:
زارعین استان مبارزه به موقع با آفت سن را جدی بگیرند

 

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی بر لزوم مبارزه همگانی با آفت سن گندم و مشارکت همه جانبه برای کنترل و مهار به موقع این آفت در سطح استان تاکید کرد.

به گزارش نای قلم، جعفر وحدت در جلسه ستاد مبارزه با آفت سن غلات استان اظهار کرد: امسال بر اساس برآوردهای انجام شده بیش از600 میلیون تومان اعتبار برای مبارزه با افت سن در مزارع غلات استان هزینه می شود.

 وی افزود: برای مبارزه با آفت سن بیش از 600 میلیون تومان اعتبار هزینه می شود که این اعتبارت صرف حفظ محصول، کنترل و اطلاع رسانی، اجاره خودرو و کمک به مشارکت کنندگان خواهد شد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود مبارزه با آفت سن گندم درسطح 120 هزار هکتار از مزارع گندم و جو در سال زراعی جاری انجام شود.

وحدت اضافه کرد: با توجه به عملکرد خوب سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در سال های اخیر در مهار آفت سن غلات، امیدواریم امسال نیز درصد خسارت این آفت در استان با حمایت های استانداری و فرمانداری های شهرستانها و همکاری عوامل مربوط به حداقل برسد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی ادامه داد: در سال زراعی گذشته در سطح استان شاهد مبارزه با آفت سن و پوره غلات در سطح 33 هزار و 760 هکتار و مبارزه با علف های هرز در سطح 162 هزار و 450 هکتار بودیم.

وی با اشاره به علل طغیان افت سن در مزارع غلات، خاطرنشان کرد: کارشناسان شبکه های مراقبت استان در حال پایش و مراقبت مزارع هستند، در این راستا سازماندهی 199 نفر در قالب شبکه مراقبت اعم از بخش دولتی و خصوصی جهت پایش مزارع انجام شده است که تا 16 فروردین به حالت آماده باش کامل قرار دارند.

این مسئول تاکید کرد: بیش از 13 هزار دستگاه سمپاش پشتی تراکتوری به منظور مبارزه با انواع آفات و بیماریها و علف های هرز در محصولات باغی و زراعی استان آماده سازی شده است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا