Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 735 ۱۳۹۴/۰۷/۱۳   

سامانه سناما به صورت برخط راه اندازی شد

* مدیران مالی نسبت به استخراج اطلاعات مربوط به بدهی ها اقدام کنند

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان غربی گفت: سامانه سناما به صورت برخط راه اندازی و استفاده از آن برای تمام دستگاه های اجرایی مقدور شده است.

به گزارش نای قلم، داود غفارپور در پنجمین جلسه ذیحسابان و مدیران مالی دستگاههای اجرایی آذربایجان غربی در سال جاری، اظهار کرد: با راه اندازی سامانه سناما، دستگاه های اجرایی باید در این زمینه، گزارش های خود را به اداره کل امور اقتصادی و دارایی ارسال کنند تا هرچه سریع تر نسبت به رفع مشکلات احتمالی اقدام شود.

وی در این جلسه که با هدف ایجاد هماهنگی و پاسخ به سوالات ذیحسابان ومدیران مالی دستگاههای اجرایی استان، در خصوص رعایت ماده 1 قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر، موضوع استخراج بدهی ها و مطالبات عمومی در محل اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان برگزار شد، در زمینه الزام استقرار نظام حسابداری بخش عمومی (تعهدی)، تاکید بر رعایت ماده1 قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر، موضوع استخراج بدهی ها و مطالبات عمومی دولت، مسائل جاری ذیحسابان دستگاه های اجرایی و همچنین سامانه سناما، توضیحاتی را ارایه کرد.

نماینده وزیر اقتصاد در استان افزود: براساس بند 1ماده 26 قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (2)، استقرار و بکارگیری نظام حسایداری تعهدی از الزامات دستگاه های اجرایی بوده و همه دستگاه های مشمول ماده پنج قانون مدیریت خدمات کشوری در استان باید سریعاً در این زمینه اقدامات لازم را انجام و نسبت به ارائه گزارشهای لازم اقدام کنند تا فرم های مربوط به بدهی ها و مطالبات عمومی دولت موضوع ماده 1 قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر، بر اساس اطلاعات نظام حسابداری جدید تکمیل و ارائه شود.

در ادامه جلسه، حاجی حسینلو معاون نظارت مالی و رئیس خزانه معین استان بر حساسیت موضوع بدهی ها، تعهدات و مطالبات دولت و تکمیل فرم های چهارگانه تأکید کرد و گفت: با توجه به اینکه تکمیل فرم های مربوطه منوط به استقرار کامل نظام حسابداری بخش عمومی(تعهدی) بوده و باید فرم های مذکور بر اساس اطلاعات مستند به حسابداری تعهدی تکمیل و ارائه شود، لذا از کلیه ذیحسابان و مدیران مالی درخواست می شود ضمن تسریع در راه اندازی نظام حسابداری تعهدی، نسبت به استخراج اطلاعات مربوط به بدهی ها و تعهدات دستگاه متبوع خود اقدام و فرم های چهارگانه را تکمیل و در موعد مقرر جهت جمع بندی و ارائه به اداره کل مدیریت بدهی ها و مطالبات عمومی دولت، به اداره کل امور اقتصادی و دارایی ارسال کنند.

معاون نظارت مالی اداره کل دارایی استان بر رعایت  برخی موارد قانونی از جمله پیگیری در خصوص سامانه (سادا) و ثبت اموال غیرمنقول دستگاه های اجرایی در سامانه موردنظر و تک برگی کردن اسناد مالکیت اموال غیر منقول در دستگاه های اجرایی، توسط ذیحسابان و مدیران مالی در دستگاه های اجرایی تأکید کرد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا