اخبار
کد خبر : 7332 ۱۳۹۷/۱۲/۱۷   ۱۶:۵۵:۲۵

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان آذربایجان غربی اعلام کرد
اجرای ۱۳۲ عنوان برنامه نوروزی در آذربایجان غربی

 

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی گفت: برای استقبال از نوروز ۹۸ و در ایام تعطیلات نوروزی ۱۳۲ عنوان برنامه آیینی در آذربایجان غربی برگزار می شود.

به گزارش نای قلم، ریتا خضرزاده با اشاره به برنامه های نوروزی سال ۹۸ اظهار کرد: امسال تلاش شده است با نگاه نو و برنامه‌های متفاوتی به استقبال میهمانان نوروزی برویم.

وی افزود: برگزاری مراسم جشن نوروزگاه، راه اندازی اتوبوس گردشگری، استقرار راهنمایان گردشگری در ورودی شهرها و اماکن گردشگری و تاریخی، برگزاری مراسم‌های آیینی از مهمترین برنامه‌های این اداره کل در نوروز امسال است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با بیان اینکه امسال در ۱۷ نقطه از استان مراسم جشن نوروزگاه برگزار می‌شود، ادامه داد: از این تعداد دو منطقه در ارومیه و مابقی در سطح شهرستان‌های استان خواهد بود که با برگزاری مراسم جشن نوروزگاه به استقبال سال نو می‌روند.

او با بیان اینکه ستاد اجرایی خدمات سفرهای استان با تشکیل کارگروه‌ها و جلسات متعدد و کمیته‌های تخصصی در مرکز استان و نیز ۱۷ شهرستان برنامه ریزی های لازم را برای ایام نوروز انجام می‌دهد، عنوان کرد: دستگاه‌های اجرایی همه امکانات لازم برای پذیرایی از مسافران و گردشگران را فراهم کرده‌اند.

خضرزاده با بیان اینکه توجه به بوم گردی امسال در دستور کار قرار گرفته است، عنوان کرد: اقامتگاه‌های بوم گردی با هدف توسعه گردشگری روستایی و اماکن اقامتی بومی و محلی، توسعه صنایع دستی روستایی، همچنین معرفی فرهنگ غذایی، جاذبه‌های ناملموس و معنوی روستایی امسال در ایام نوروز مورد توجه ویژه قرار دارند.

او با بیان اینکه امسال پیش بینی می‌شود نسبت به سال گذشته شاهد رشد حضور میهمانان و گردشگران نوروزی در استان باشیم، تصریح کرد: سال آینده تمام هتل‌ها و مراکز اقامتی با اعمال ۱۵ درصد تخفیف مهیای استقبال از گردشگران نوروزی هستند.

گفتنی است، آذربایجان غربی دارای بیش از یک هزار و ۶۰۰ اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی و ۲ اثر ثبت شده جهانی شامل قره کلیسای چالدران و تخت سلیمان تکاب است و سه گنبد و بازار تاریخی ارومیه، غار سهولان مهاباد و تالاب کانی برازان مهاباد، موزه مردم شناسی ارومیه، کوه زندان تکاب، کلیسای ننه مریم، غار تمتمان، دژ بسطام، عمارت کلاه فرنگی ماکو، خانه انصاری، مسجد جامع و مسجد سردار ارومیه از جمله آثار تاریخی آذربایجان غربی به شمار می‌رود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا