اخبار
کد خبر : 7331 ۱۳۹۷/۱۲/۱۷   ۱۶:۴۲:۱۸

امام جمعه ارومیه:
مسئولان در راستای محرومیت‌زدایی تلاش کنند

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: مسوولان در شرایط اقتصادی بد جامعه باید در راستای محرومیت زدایی و اصلاح وضعیت معیشتی مردم تلاش کنند.

به گزارش نای قلم، حجت‌الاسلام سید مهدی قریشی ظهر جمعه در خطبه های نماز جمعه ارومیه با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رجب اظهار کرد: ماه رجب، هفتمین ماه قمری بوده و از جمله ماه‌های بسیار پرفضیلت در اسلام به‌شمار می‌رود که بسیاری از معصومان به‌ویژه نبی مکرم اسلام بر انجام اعمال عبادی در این ماه تاکید فراوانی نموده‌اند.

وی افزود: نبی مکرم اسلام فرمودند، هر کس یک روز از ماه رجب را باایمان و به قصد قربت، روزه بگیرد، خداوند متعال، بین او و جهنم، هفتاد خندق را به عنوان مانع قرار خواهد داد تا او از آتش جهنم در امان بماند، پهنای هر خندق نیز به انداره فاصله آسمان تا زمین خواهد بود.

امام جمعه ارومیه با بیان اینکه در کشور گام‌های بلندی در راستای ایجاد عدالت برداشته شده که جای تقدیر و تشکر دارد اظهار داشت: هرچند این وضعیت راضی کننده نیست و باید در شأن و جایگاه جمهوری اسلامی اقدام شود.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب خاطرنشان کرد: در بخشی از بیانیه گام دوم انقلاب صادر شده از سوی رهبری بر اصل رعایت عدالت و فساد ستیزی تاکید شده است.

حجت‌الاسلام قریشی ضمن ابراز امیدواری از تحول در قوه قضائیه، گفت: افزود: در حکم رئیس جدید قوه قضائیه نیز به موارد مهمی اشاره شده و با کنارهم قرار دادن این بخش‌ها متوجه اهمیت موضوع خواهیم شد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، عنوان کرد: رهبر انقلاب عدالت را رأس محورهای بعثت انبیا دانسته‌اند و شأن عدالت را در رأس امور دانستند.

حجت‌الاسلام قریشی ادامه داد: تزریق ثروت و امکانات به سراسر کشور از مرکزیت تنها یکی از محورهای عدالت است که بهت آور و قابل اهمیت است.

وی، بیان داشت: در بحث تقسیم منابع اقدام بسیار عالی شده هرچند ما راضی به این وضعیت نیستیم و معتقدیم باید ارتقا یابد. اما وسوسه مال حتی در حکومت امام علی (ع) موجود بود که در جامعه امروز هم نمی‌توان منکر آن شد. این وضعیت باید بررسی و رسیدگی شود.

امام جمعه ارومیه در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به برا رسیدن ماه رجب، خاطرنشان کرد: ورود ماه رجب زمینه ساز و فرصتی برای آماده سازی جهت ورود به ماه رمضان است که باید به خوبی از این فرصت بهره ببریم.

حجت‌الاسلام قریشی، ابراز داشت: دعا و استغفار در ماه رجب تاکید شده و به خصوص شب زنده‌داری و روزه را در این ماه مناسب می‌دانند.

وی، در مورد عید نوروز نیز گفت: عید نوروز باید فرصتی برای نزدیکی به خدا و انجام عبادات باشد که در کنار دید و بازدیدها و رفع کدورت از زندگی دارای اهمیت است.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی عنوان کرد: گردش سیاحتی در داخل کشور را اولویت بدهید چراکه در داخل کشور اماکن گردشی سالم و مناسب است که خانواده‌ها از آن‌ها استفاده کنند.

وی همچنین با تبریک فرارسیدن ماه رجب ادامه داد: استغفار در ماه رجب بسیار مورد تاکید است و در شب‌های این ماه مبارک، درهای مغفرت الهی بر روی بندگان باز می‌شود.

وی با اشاره به فرارسیدن سال جدید بیان کرد: باید تلاش کنیم وضعیت زندگی خود را در سال جدید تغییر دهیم تا جامعه نیز تحت تأثیر این امر قرار گیرد زیرا خداوند اوضاع هیچ قومی را تغییر نمی‌دهد جز اینکه خود آن قوم نیز تلاش کنند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا