Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 7325 ۱۳۹۷/۱۲/۱۶   ۱۱:۳۴:۵۶

در مراسم گرامیداشت هفته منابع طبیعی عنوان شد؛
تشدید برخوردها با متصرفان منابع طبیعی

 

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی گفت: منابع طبیعی در تمام زیرساخت های اقتصادی استان تاثیرگذار است و حفاظت از این عرصه ها به توسعه صنعت گردشگری در آذربایجان غربی کمک شایانی می کند.

 به گزارش نای قلم، پیمان آرامون در مراسم گرامیداشت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری که با حضور رییس سازمان جهاد کشاورزی استان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در سالن اجتماعات ساختمان شماره دو جهاد کشاورزی استان برگزار شد، با بیان این مطلب اظهار کرد: بیش از 35 میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات ستاد احیای دریاچه ارومیه در حوزه فرهنگ سازی و گسترش تعاملات اجتماعی و تغییر رویکرد روستاییان به سمت کاشت نهال های کم آب برو صرفه جویی در مصرف آب هزینه شده است .

وی تاکید کرد: دولت تلاش های زیادی برای تثبیت تراز اکولوژیک دریاجه ارومیه در دست اقدام دارد و سعی در احیای این نگین طبیعی استان با اجرای روش های نوین آبیاری، تغییر الگوی کشت، تثبیت شن های روان و سایر اقدامات اجرایی در این زمینه دارد.

آرامون همچنین به تشدید برخوردها با متصرفان منابع طبیعی اشاره کرد و گفت: کارگروه مبارزه با ساخت و سازها و متصرفات منابع طبیعی در استان تشکیل شده و با متخلفان و متصرفان منابع طبیعی که عرصه محیط زیست را تخریب و تصرف می کنند به شدت برخورد می شود.

*توسعه درختکاری مهمترین راه مقابله با تخریب منابع طبیعی است

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی هم بر لزوم ایجاد فضای مشارکتی و حفاظتی در عرصه های ملی استان تاکید کرد و گفت: جنگل‌ها ریه های تنفسی شهرها هستند و سلامت ريه هاي  تنفسی انسان ها در گرو توسعه درختكاري است .

 رسول جلیلی اظهار کرد: جنگل ها را می‌توان اصلی‌ترین منبع تولید اکسیژن در کره زمین دانست و از همین رو اهمیت وجود این منابع طبیعی به ‌نوعی به تداوم زندگی بر روی کره زمین بستگی مستقیم دارد.

جلیلی گفت: استفاده اصولی از منابع طبیعی لازمه بقای آن است و همه با هم باید برای تحقق شعار امسال با عنوان منابع طبیعی بزرگترین سرمایه ملی کوشا باشیم.

وی تاکید کرد: با کاشت گونه های مختلفی از درختان در این روز، نه تنها فرهنگ درختکاری را درجامعه نهادینه می توان کرد بلکه در بهبود محیط زیست، پاکسازی و تلطیف هوا و کاهش آلاینده ها در کلانشهرهایی مانند شهر ارومیه گام های موثری می توان برداشت.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه برنامه عملیاتی بخش کشاورزی استان با توجه به وضعیت موجود در 23 زمینه تدوین شده است، خاطرنشان کرد: مشارکت در احیای دریاچه ارومیه، یکپارچه سازی اراضی کشاورزی و در کنار آن افزایش بهره‌وری و ایجاد ارزش افزوده حاصل از تولیدات بخش کشاورزی به منظور توسعه پایدار کشاورزی در استان توام با افزایش درآمد کشاورزان با ایجاد کشاورزی قراردادی از جمله اولویت ها و چشم اندازهای پیش رو و در دست اقدام این سازمان است.

لازم به ذکر است که هفته منابع طبیعی با شعار منابع طبیعی با مردم برای مردم از 15 اسفند همزمان با روز درختکاری در سراسر کشور آغاز و تا 21 اسفندماه ادامه دارد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا