Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 7322 ۱۳۹۷/۱۲/۱۵   ۱۰:۱۶:۵۲

عضو هیات علمی دانشگاه ارومیه تاکید کرد
فضای مجازی و رسانه ها؛ فرصتی برای جذب گردشگر

 

عضو هیات علمی دانشگاه ارومیه گفت: فضای مجازی و رسانه ها فرصت مناسبی برای جذب گردشگران هستند.

به گزارش نای قلم، بهرام رضازاده، در نشست کمیته تبلیغات و بازاریابی گردشگری اظهار داشت: به دلیل استفاده کم از ظرفیت فضای مجازی و رسانه‌ها در آذربایجان‌غربی بسیاری از گردشگرانی که از کشورهای همسایه وارد این استان می‌شوند بدون بازدید از جاذبه‌های گردشگری آذربایجان‌غربی به استان‌های همجوار سفر می‌کنند.

وی با بیان اینکه طبق تحقیقات صورت گرفته در سال ۲۰۱۶ در سطح جهان ۴۶ درصد مردم از فضای مجازی استفاده می‌کردند، افزود: طبق همین تحقیقات ۵۱ درصد مردم نیز به گوشی‌های تلفن همراه هوشمند دسترسی داشته و از آن بهره می‌برند و این آمار به احتمال زیاد در سال جاری ۲۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

رضازاده با اشاره به اینکه در۶۰ ثانیه بیش از سه میلیون اطلاعات در فیسبوک تبادل می‌شود، ادامه داد: این خود نشان دهنده سرعت بالای تبادل اطلاعات در فضای مجازی بوده و این سرعت، یک ویژگی مثبت است که باید با تهیه فیلم‌های کوتاه چند دقیقه‌ای و انتشار در این فضا در راستای معرفی گردشگری استفاده کرد.

این استاد دانشگاه ارومیه با بیان اینکه به دلیل استفاد کم از ظرفیت فضای مجازی و رسانه‌ها در آذربایجان‌غربی بسیاری از گردشگرانی که از کشورهای همسایه وارد این استان می‌شوند بدون بازدید از جاذبه‌های گردشگری آذربایجان‌غربی به استان‌های همجوار سفر می‌کنند، تصریح کرد: با بهره‌گیری از این فضا می‌توان این تعداد از گردشگر را در استان جذب کرد.

*تاثیرگذاری پخش تیزر در فضای مجازی بیشتر از سایر رسانه‌ها است

عضو هیات مدیره خانه مطبوعات آذربایجان غربی نیز گفت: ظهور فضای مجازی در سال های گذشته چالش‌ها و فرصت‌هایی را پیش روی رسانه‌ها قرار داده است.

یحیی وهاب‌زاده، اظهار کرد: رکود مطبوعات و نشریات یکی از این چالش‌ها بود که با انتشار اطلاعات سریع در فضای مجازی، مردم دیگر تمایلی برای مطالعه مطالب نشریات نداشتند اما اصحاب رسانه با استفاده از قابلیت سرعت بالای فضای مجازی، تهدیدها را به فرصت تبدیل کرده و اخبار را با سرعت بالایی انتقال دادند.

وی با بیان اینکه فعالان و سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری نیز می‌توانند برای معرفی جاذبه‌های تاریخی و تفریحی از همین فضای مجازی استفاده کنند، تصریح کرد: امروزه فیلم کوتاه یا تیزری که در فضای مجازی منتشر می‌شود به مراتب اثرگذاری بیشتری از سایر روش‌های موثر در تبلیغات دارد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا