اخبار
کد خبر : 7321 ۱۳۹۷/۱۲/۱۵   ۰۹:۴۰:۳۰

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور خبر داد
تخصیص اعتبار از صندوق توسعه ملی برای حوزه آب

 

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: اعتبار مناسبی از صندوق توسعه ملی برای توسعه خدمت رسانی به روستاها در حوزه آب تخصیص یافته است.

به گزارش نای قلم، مسعود خشایی در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان غربی اظهار داشت: با تخصیص یک هزار میلیارد ریال اعتبار از این صندوق به آذربایجان‌غربی، 25 مجتمع روستایی با 900 روستا تحت پوشش خدمات آبرسانی قرار می‌گیرند.

وی افزود: آذربایجان غربی جزو سه استان برتر کشور در توسعه سامانه فاضلاب است.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور ادامه داد: با توجه به اقدامات کم نظیر انجام شده طی سال های اخیر، آذربایجان غربی جزو سه استان برتر کشور در توسعه سامانه های جمع آوری فاضلاب است.

این مقام مسوول تصریح کرد: در حال حاضر، بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر از شهروندان آذربایجان غربی از خدمات فاضلاب برخوردار هستند که رقم بسیار مناسبی است.

وی اضافه کرد: همچنین 100 درصد جمعیت شهری آذربایجان غربی تحت پوشش خدمات آب قرار دارند که نتیجه ای بسیار درخشان به شمار می رود.

خشایی افزود: اقدامات شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان غربی در خدمت رسانی به روستاییان قابل توجه است.

وی بیان کرد: در حال حاضر بیش از سه چهارم روستاهای استان تحت پوشش این شرکت قرار دارند که سطح مطلوبی به نظر می رسد.

سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی نیز در این مراسم گفت: افزایش خدمت رسانی به روستاییان در صدر برنامه های نظام مقدس جمهوری اسلامی و دولت تدبیر و امید قرار دارد که در این راستا اقداماتی نظیر آبرسانی انجام می شود.

پیمان آرامون افزود: بهره مندی از طرح های آبرسانی، طرح های هادی، مقاوم سازی مساکن روستایی، برق رسانی و بهره مندی از گاز طبیعی از جمله اقدامات انجام شده در این راستا به شمار می رود.

وی اضافه کرد: امسال طرح مهم اشتغال روستایی به همت دولت تدبیر و امید در کشور و آذربایجان غربی به ثمر نشسته و بیش از 2 هزار و 700 میلیارد ریال تسهیلات در شهرستان های مختلف استان پرداخت شده است.

پیمان آرامون دراین مراسم توجه به رفاه و معیشت خانوارهای روستایی را از برنامه های مهم دولت برشمرد و گفت:روستا و روستائیان به عنوان کانون های اصلی تولید مورد توجه جدی دولت قرار دارند و بر همین اساس امسال در قالب طرح اشتغال پایدار روستایی 270 میلیارد تومان تسهیلات به روستائیان استان پرداخت شده است.

وی افزود: درقالب طرح های تولیدی با مشارکت بنیاد علوی و برکت نیز 65 میلیارد تومان برای راه اندازی کارگاههای تولیدی و اشتغالزا در مناطق روستایی اختصاص یافته که با بهره برداری ازاین واحدها آمار اشتغال جوانان روستایی در استان بهبود می یابد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی همچنین خاطرنشان کرد: براساس دستورات استاندار محترم و درراستای ایجاد تسهیلات رفاهی و خدماتی در مناطق مرزی اعتبارات عمرانی ویژه ای در مناطق واقع در نوار 20 کیلومتری مرزی استان اختصاص یافته که این مهم در کاهش میزان مهاجرت به شهرها و ارتقاء شاخص های کیفیت زندگی در این مناطق تاثیرگذار می باشد.

آرامون ایمن سازی اماکن روستایی را از دیگر اقدامات مهم در استان عنوان کرد و افزود: با تاکیدات مقام عالی استان بیش از 68 درصد اماکن روستایی تحت پوشش بیمه حوادث قرار گرفته اند .این مقام مسئول در ادامه سخنان خود به اقدامات شاخص دولت در بحث تامین آب شرب روستاها در 40 سال گذشته نیز اشاره کرد وگفت:پس از پیروزی انقلاب اسلامی شاخص بهره مندی روستاها از نعمت آب شرب سالم وبهداشتی از 4/5 درصد به 51/78 درصد رسیده است و امیدواریم با اختصاص منابع اعتباری ملّی و استانی این میزان ارتقاء یابد.

در این آیین با تجلیل از خدمات کاظم محمدی اقدم مدیرعامل سابق شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان غربی، علیرضا رضوی به این سمت معرفی شد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا