اخبار
کد خبر : 7316 ۱۳۹۷/۱۲/۱۴   ۱۹:۵۹:۲۳

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با محیط زیست و دانشگاه علوم پزشکی ارومیه؛
آموزش های بهداشتی در بخش کشاورزی آذربایجان غربی توسعه می یابد

 

با توجه به اهمیت و نقش کشاورزی در توسعه اقتصادی کشور و ضرورت تولید محصول سالم ، به منظور ارتقای سطح سلامتی شاغلان در حوزه کشاورزی استان نخستین تفاهم نامه همکاری بهداشت کشاورزی بین دانشگاه علوم پزشکی و ادارات کل حفاظت محیط زیست، جهاد کشاورزی و معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی منعقد شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در ایین انعقاد این تفاهم نامه با بیان اینکه تامین امنیت غذایی جامعه بر عهده بخش کشاورزی است، اظهارکرد: شاخص های توسعه در استان در رتبه های پایین است  و در این راستا هم افزایی در جهت توسعه شاخص های اقتصادی استان با مشارکت تمامی بخش ها امکان پذیر است.

رسول جلیلی با بیان اینکه تولید محصول سالم در گرو سلامتی کشاورزان است، افزود: محصولات تولیدی بخش کشاورزی استان جزو سالمترین محصولات در کشور هستند و تا کنون هیچ محموله صادراتی به استان عودت داده نشده است که این امر تاییدی بر سلامت محصولات تولیدی بخش کشاورزی است .

وی اضافه کرد: تولید محصول سالم و ارگانیک و مبارزه بیولوژیک با افات نباتی در سطح مزارع و باغات جزو اهداف و برنامه های در دست اجرای سازمان جهاد کشاورزی است که با جدیت دنبال می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان غربی نیز از امضای تفاهم نامه همکاری مشترک در حوزه ارتقای آموزش های هنگام ازدواج و بهداشت کشاورزی بین این دانشگاه و پنج دستگاه اجرایی استان خبر داد و گفت: دادگستری، جهاد کشاورزی، محیط زیست، بهزیستی و تبلیغات اسلامی در این طرح همکاری می کنند.

وی اضافه کرد: آموزش کشاورزان درخصوص بهداشت کشاورزی، بیماری های واگیر، بیماری های مشترک بین حیوان و انسان و بهداشت محیط برای تامین سلامت کشاورزان از مهمترین بندهای این تفاهمنامه سه جانبه است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا