اخبار
کد خبر : 7302 ۱۳۹۷/۱۲/۱۱   ۲۱:۲۲:۰۲

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی:
دامداران آذربایجان غربی مراقب بیماری تب برفکی باشند

 

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: دامداران استان مراقب بروز بیماری تب برفکی باشند و نکات ایمنی را در این خصوص رعایت کنند.

به گزارش نای قلم، کامیار داهیم در گفتگوی خبری با اشاره به بروز بیماری تب برفکی در تعدادی از واحدهای دامداری و مناطق روستایی کشور افزود: اتحادیه‌ها و تعاونی‌های گاوداران، واحدهای دامداری صنعتی، دامداران روستایی، همکاران شاغل در امور درمانی و پیشگیری از بیماری بخش خصوصی دامپزشکی باید معیارهای کنترلی لازم را رعایت کنند.

وی بیان کرد: افراد دخیل در صورت بروز بیماری تب برفکی، ضمن جداسازی دام های مبتلا از دام‌های سالم، به سرعت موضوع را به اداره دامپزشکی شهرستان و اداره کل دامپزشکی استان اطلاع دهند.

وی با تاکید بر توجه ویژه دامداران به واکسیناسیون دام ها اضافه کرد: همچنین باید انجام واکسیناسیون دوره ای در شعاع اپیدمیولوژیکی اطراف کانون ها انجام و از تردد غیر ضروری افراد به ویژه افراد پر مخاطره که با میادین خرید و فروش دام، کشتارگاه‌ها، سایر دامداری ها ارتباط دارند، در داخل محوطه دامداری جلوگیری و از بازدیدهای کنجکاوانه خودداری شود.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی از دامداران خواست تا از ورود وسایل نقلیه به داخل دامداری جلوگیری کرده و اجازه ورود به همه وسایل نقلیه نظیر ماشین های حمل شیر، علوفه و کود پس از ضد عفونی کامل و دقیق داده شود.

وی با اشاره با اینکه دامداران باید از جمع آوری و انتقال کود واحد آلوده تا رفع کامل بیماری پرهیز کنند، گفت: واکسیناسیون دام های آذربایجان غربی در بهمن ماه همزمان با دهه فجر آغاز شد و مراحل پایانی خود را طی می کند.

آذربایجان غربی دارای 9 میلیون واحد دامی اعم از سبک و سنگین بوده و با وجود قرار گرفتن در مسیر ترانزیت دام و طیور از وضعیت بهداشتی مطلوبی در این زمینه برخوردار است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا