اخبار
کد خبر : 730 ۱۳۹۴/۰۷/۱۲   

پیکر پنج نفر از جان‌باختگان فاجعه منا وارد ارومیه شد

*استاندار: آل سعود باید منطقه امن الهی را به خود مسلمانان واگذار کنند

استان پیکر پنج نفر از جان‌باختگان فاجعه منا امروز با حضور استاندار آذربایجان غربی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه و جمعی از مسئولان وارد ارومیه شد.

به گزارش ناي قلم، در این مراسم که با تشریفات ویژه برگزار شد حاضران با اهدای گل و نثار فاتحه یاد و خاطره جان‌باختگان حادثه غمبار منا را گرامی داشتند.

استاندار آذربایجان غربی در اين مراسم گفت: فاجعه ای که در منا اتفاق افتاد بی کفایتی آل سعود را در جهان افشاء کرد.

قربانعلي سعادت، اظهار كرد: شهدای منا به دنبال اجرای برنامه و فریضه الهی به رمی جمرات رفته بودند که این حادثه تلخ رخ داد و پس از آن مدیریت صحیحی انجام نشد.

وی اضافه کرد: آل سعود از تبار صهیونیست‌ها هستند و باید منطقه امن الهی را به خود مسلمانان واگذار کنند.

سعادت همچنین گفت: آل سعود مسبب اصلی خون حجاج ایرانی است که زیر نور شدید آفتاب و در دمای بالا و به صورت تشنه مظلومانه جان باختند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه هم در اين مراسم گفت: سازمان کنفرانس اسلامی و مسلمانان جهان اسلام باید مدیریت سفر حج و تولیت اماکن مقدس در مکه و مدینه را در اختیار بگیرند.

حجت الاسلام و المسلمین سیدمهدی قریشی با اشاره به ناتوانی رژیم آل سعود در مدیریت فاجعه رمی جمرات در منا گفت: سازمان کنفرانس اسلامی و مسلمانان جهان اسلام باید مدیریت سفر حج و تولیت اماکن مقدس در مکه و مدینه را در اختیار بگیرند.

قریشی افزود: حکومت آل سعود باید جوابگوی فاجعه منا باشد و کشورهای اسلامی نباید به سادگی از کنار این رویداد مهم بگذرند.

وی اضافه کرد: در منطقه ای که حرم امن الهی محسوب می‌شود قابل قبول نیست که تعداد زیادی از مسلمانان و به خصوص هم‌وطنان ایرانی مان جان خود را از دست بدهند.

قریشی اظهار کرد: مسئولان باید مسئله را به جد پی گیری کنند تا شاهد چنین صحنه‌هایی در مکه نباشیم.

امام جمعه اهل تسنن ارومیه ديگر سخنران اين مراسم بود.

ماموستا عبدالقادر بیضاوی گفت: جنایت سعودی‌ها در حادثه منا از ذهن مسلمانان پاک نخواهد شد.

امام جمعه اهل تسنن ارومیه تصريح كرد: این مسئله ثابت کرد که مدیران حکومت عربستان ضعیف هستند و باید مسئولیت سفر حج را به کشورهای اسلامی واگذار کنند.

وي افزود: سعودی‌ها منطقه امن الهی را به منطقه نا امنی تبدیل کردند و این جنایت آن‌ها از ذهن مسلمانان پاک نخواهد شد.

به گفته بيضاوي حرمین شریفین باید با حضور تمامی مسلمانان جهان اداره شود و آل سعود بهتر است خود این مسئولیت را به مسلمانان واگذار کند.

انتهاي پيام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا