اخبار
کد خبر : 7272 ۱۳۹۷/۱۲/۰۵   ۱۰:۱۶:۳۷

مدیر کل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری:
توسعه نهادهای مدنی برای مبارزه با فساد ضروری است

 

مدیر کل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری گفت: توسعه نهادهای مدنی برای اصلاحات نظام اداری و مبارزه با فساد ضروری است

به گزارش نای قلم، رسول مقابلی در جلسه کمیته مدیریت عملکرد، سلامت اداری و صیانت از حقوق مردم اظهار داشت: تقویت و توسعه نهادهای مدنی و رسانه ها برای نظارت سازمان یافته مردمی برای اصلاحات نظام اداری در امر پیشگیری و مبارزه با فساد ضروری است.

وی افزود: سلامت اداری نقطه مقابل فساد اداری است لذا با شناسایی نقاط آسیب پذیر و گلوگاه های فساد و اصلاح رویه های مورد عمل و فرایندها می توان تا حد زیادی از بروز فساد اداری پیشگیری کرد.

رئیس کمیته مدیریت عملکرد، سلامت اداری و صیانت از حقوق مردم استانداری افزود: نظارت موثر و مراقبت در حین انجام کار از مراحل اولیه و لازم اقدامات پیشگیرانه و عملیاتی برای ارتقاء سلامت اداری است.

وی گفت: در این راستا اکثر دستگاه های استانی مورد بازدید سرزده و موردی بازرسین استانداری قرار گرفته و نقاط ضعف و قوت دستگاه احصاء و برای اقدامات اصلاحی به دستگاه ها ابلاغ شده است.

مقابلی همچنین به تشریح برنامه هفتم و هشتم که شامل صیانت از حقوق شهروندان (مردم) در نظام اداری و ارتقاء پاسخگویی، شفافیت و مقابله با فساد در نظام اداری است، پرداخت و به ماموریت های  کمیته در راهبری برنامه فوق تاکید کرده و مجموعه اقداماتی که کمیته باید در این زمینه عملیاتی نماید، تبیین و تشریح کرد.

در ادامه برخی از مدیران و کارشناسان حاضر در جلسه گزارشی از نتایج اقدامات اصلاحی خود را در امر ارتقاء سلامت اداری واحدهای تابعه ارائه نموده و نقطه نظرات خود را بیان کردند.

بررسی نقاط آسیب پذیر بخشداری ها، دهیاریها و شوراهای استان و آرای هیئت رسیدگی به تخلفات اداری و استقرار میزخدمت و همچنین شاخصهای ارزیابی عملکرد فرمانداری ها از موارد مورد بحث و بررسی در این جلسه کمیته مدیریت عملکرد، سلامت اداری و صیانت از حقوق مردم استانداری بود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا